دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳
«سند نهضت مطالعه مفید» نیازمند اجرای دقیق است

سمنان- نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه سند نهضت مطالعه مفید مصوب سال ۸۹ نیازمند اجرای دقیق است، گفت: ترویج فرهنگ مطالعه کتاب مهمترین خاصیت اجرای درست این سند است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، حجت الاسلام مرتضی مطیعی در جمع فعالان فرهنگی و خبرنگاران همزمان با ظهر دوشنبه به میزبانی دفتر خود با بیان اینکه انتخاب سمنان به عنوان پایتخت کتاب ایران را باید به فال نیک گرفت، تاکید کرد: باید از این فرصت در راستای ترویج مطالعه بهره گیری کرد.

وی با بیان اینکه کتاب به واسطه افزایش هزینه های اقتصادی، قدری گران شده و خرید آن هم دشوارتر از سابق است، افزود: مردم را باید به سمت کتابخانه های عمومی و همچنین استفاده از ظرفیت های این حوزه تشویق کرد.

امام جمعه سمنان خواستار اجرای طرح های عضویت رایگان مردم در کتابخانه ها به مناسبت های مختلف شد و گفت: تعالی فرهنگ جامعه منوط به ترویج کتاب و کتابخوانی است.

مطیعی همچنین در ادامه خواستار توجه شهرداری های استان سمنان به پرداخت درصد کتابخانه های عمومی شد و تاکید کرد: برخی شهرداری‌های استان سمنان در این زمینه ورود کرده اند که قابل تقدیر است اما باید این امر در بین تمام شهرداری ها صورت گیرد تا بتوانیم زیرساخت های ترویج مطالعه را تقویت کنیم.

وی افزود: یکی از منابع بودجه‌ای کتابخانه‌ها براساس قانون، نیم درصد از درآمدهای شهرداری ها است اما نیازمند همکاری و همراهی شهرداری ها دارد که امیدواریم این موضوع به زودی محقق شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها