سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۵
نویسندگان کتاب‌ها با رعایت اصالت دینی و اسلامی بنویسند

آذربایجان‌غربی - معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: کتاب‌های ترجمه شده براساس فرهنگ غرب نوشته شده‌اند و نیاز است که نویسندگان کتاب‌هایی براساس ذائقه‌های روز جامعه با رعایت اصالت دینی و اسلامی بنویسند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، رضا ابراهیمی ظهر سه‌شنبه در مراسم بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی که در سالن جلسات کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شد، گفت: کتاب‌های ترجمه شده براساس فرهنگ غرب نوشته شده‌اند و نیاز است، نویسندگان کتاب‌هایی براساس ذائقه‌های روز جامعه با رعایت اصالت دینی و اسلامی بنویسند.

وی افزود: در طول ۲‌سال گذشته کارهای خوبی در جهت ترویج کتابخوانی و گسترش فضای کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی انجام شده است.

ابراهیمی ادامه داد: در حوزه مطالعه وضعیت خوبی نداریم و اگر بخواهیم در راستای ترویج کتابخوانی و اجتماعی کردن آن کاری بکنیم باید روی مهمترین عامل که خانواده است، کار شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی اظهار کرد: تا چند سال اخیر بحث سهم شهرداری‌ها در توسعه کتابخانه‌ها نادیده گرفته شده بود که با پیگیری‌های انجام شده، مشکلات تا حدودی حل شده است و سهم نیم درصدی از اعتبارات شهرداری در بحث تجهیز کتابخانه‌ها محقق شد.

ابراهیمی افزود: با کمک دهیاران و شوراهای روستایی در تلاش هستیم در روستاهایی که زیر ساخت‌های لازم را دارند، کتابخانه‌های عمومی ایجاد کنیم.

وی گفت: موضوعات ارزشی و باوری در شکل گیری شخصیت افراد یک جامعه، ایجاد انگیزه در حوزه کتاب و بخصوص توجه به قشر کودک و نوجوان را دارای اهمیت زیادی است.

ابراهیمی گفت: همچنین کتابخانه‌های عمومی به عنوان یک نهاد فرهنگی و آموزشی موجب ایجاد امید و انگیزه و نشاط اجتماعی در میان آحاد و گروه‌های مختلف شهرستان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها