چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
نشست «کتاب است آیینه روزگار» در شیراز برگزار شد

فارس- نشست «کتاب است آیینه روزگار» در مدیریت اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شیراز، به مناسبت گرامیداشت سی و یکمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی نشست کتاب است آیینه روزگار با حضور دوست داران کتاب و کتابخوانی و چهره های فرهنگی استان و با سخنرانی داریوش نویدگویی و مجید اسکندری در سالن فرهنگ مدیریت اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور برگزار شد.

در ابتدای مراسم روح الله منوچهری مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور هفته کتاب را، هفته ای برای تبلور برنامه های سالیانه کتاب خواند و گفت: کتاب در تمامی ایام سال در زندگی ما نقش پررنگی دارد و هفته کتاب فرصت مغتنمی است تا این نقش را با هم به اشتراک بگذاریم.

وی با الهام از شعر فریدون مشیری و سهراب سپهری کتابخانه و جمع صمیمی یاران کتاب را خانه دوست تعبیر کرد و ادامه داد: برنامه کتاب است آیینه روزگار محلی برای اجتماع دوستداران کتاب است.

در ادامه داریوش نویدگویی نیز از اهمیت هفته کتاب و لزوم مشارکت همگانی برای گرامیداشت این هفته سخن گفت.

وی یاد و خاطره دانشمندان و هنروران گذشته و معاصر، هم چون سیبویه، روزبهان، بهمن‌بیگی و … را در تدوین ادبیات و فرهنگ گرامی داشت و لزوم حفظ هویت فرهنگی و تاریخی و جایگاه سازمان اسناد و کتابخانه ملی در این عرصه را یادآور شد.

مجید اسکندری هم در این نشست با خوانش اشعار شاعران کهن، با خوانش شعری از حافظ و از زبان این شاعر بلندآوازه، جایگاه رفیع کتاب و دوستداران کتاب را تشریح کرد.

در این نشست برنامه مشاعره کتاب با حضور نوجوانان و پرفورمنس (نمایش گروهی ادبی) ادامه یافت. در پایان این نشست از کتابدار برتر و کارمند نمونه مدیریت منطقه جنوب کشور تجلیل به عمل آمد.

به گزارش ایبنا؛ در ادامه برنامه های هفته کتاب در استان فارس نشست «سرشناسه» نمایش تازه های آثار نویسندگان و ناشران استان فارس در سالن فرهنگ مدیریت اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور (شیراز) برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها