چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۹
مهرواره «در مسیر دانایی، بر بال کتاب» در گیلان اجرا شد

گیلان- همزمان با پاسداشت سی‌ویکمین دوره هفته کتاب، مهرواره «در مسیر دانایی، بر بال کتاب» از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان اجرا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در رشت، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان عصر سه شنبه در مراسم برگزاری این مهرواره گفت: این مهرواره با هدف نهادینه‌سازی فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در قالب معرفی فعالیت‌های خلاقانه، هدفمند و نشاط بخش کتاب محور در رشت اجرا شد؛ ضمن اینکه تجلیل و قدردانی از مروجان توسعه و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، مربیان و اعضای کتاب‌خوان کانون از دیگر اهداف برگزاری این مهرآوره است.

۱۳ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های مراکز فرهنگی هنری کانون گیلان افزوده شد

سید جلیل میرعظیمی با اشاره به اهمیت مأنوس‌سازی نسل کودک و نوجوان با کتاب عنوان کرد: در همین راستا، همزمان با روز «کتاب؛ کودک و نوجوان» ۱۳ هزار جلد کتاب به کتابخانه های کانون پرورش فکری استان افزوده شد.

وی ادامه داد: در هفته کتاب و کتاب‌خوانی سال جاری نیز قریب ۳ هزار جلد از تازه‌های کتاب برای مراکز کانون استان ارسال‌می‌شود.

میرعظیمی با بیان اینکه افزایش سرانه مطالعه کتاب از شاخص‌های توسعه‌یافتگی است، اظهار داشت: برای ادامه روند رو به رشد کشور باید جایگاه کتاب در سبد خرید خانواده‌ها افزایش یابد.

انس با کتاب نقش بسزایی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان در ادامه با اشاره به فراگیری فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در جامعه عنوان کرد: انس با کتاب، نقش بسزایی در حضور هدفمند و مدیریت‌شده آینده‌سازان در فضای مجازی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد.

وی در ادامه به برنامه‌های کانون پرورش فکری استان در حوزه توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه نیز اشاره کرد و با کتاب‌محور توصیف‌کردن فعالیت‌های این مجموعه فرهنگی افزود: ارائه برنامه‌های مبتنی بر کتاب و کتاب‌خوانی و به‌روزرسانی منابع مطالعاتی از اولویت‌های کانون پرورش فکری است.

میرعظیمی، راه‌اندازی پویش «کلاس، یک کتابخانه» را از جمله اقدامات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در مسیر توسعه عدالت‌فرهنگی و آموزشی و همچنین خدمات رسانی به کودکان و نوجوانان روستایی و مناطق کم‌برخوردار شهری دانست.

وی افزود: برهمین اساس کتابخانه‌های مدارس با اهدای کتاب از سوی کانون راه‌اندازی‌می‌شود.

برگزاری بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی گیلان از ۲۷ تا ۲۹ آبان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ادامه سخنان خود همچنین از برگزاری مرحله استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ۲۷ تا ۲۹ آبان سال ۱۴۰۲ در گیلان خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها