پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷
کتابخانه مردمی و خیرساز «ارمغان دانایی و مهر عاطفه» گشایش یافت

بوشهر - کتابخانه مردمی و خیرساز «ارمغان دانایی و مهر عاطفه» در آیینی همزمان با هفته کتاب در شهر آبپخش گشایش یافت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر، یک استاد دانشگاه و نویسندۀ کتاب «به‌سوی بی‌کرانگی که خود از همراهان راه‌اندازی این کتابخانه خیرساز به یاد زنده‌یاد «عاطفه صابری»؛ مددکار اجتماعی و تسهیلگر کتاب در آبپخش بوده، در بخش نخست این آیین با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی و تأکید بر اهمیت جایگاه کتاب در توسعه‌یافتگی جامعه توسعه‌‎یافته گفت: در این دوران، جامعه ما بیشتر از هر زمانی تشنه مهربانی، نیک‎اندیشی و شادکامی و نیازمند ترویج دانایی و خردمندی است.

عباس عاشوری‌نژاد در ادامه با مروری بر ابعاد تاثیرگذار رویکرد روانشناسی مثبت‌نگر در ارتقای سطح روانی جامعه، افزود: شادکامی، شادمانی درونی و خشنودی مفاهیمی هستند که در ادبیات این رویکرد روانشناسی تقریباً دارای بار معنایی مشترکی هستند و همگی در نتیجه فعالیت‌‎های اصیل جسمانی و اندیشگانی مثل ورزش و مطالعه عمیق حاصل می‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با استناد به نظریه پروفسور مارتین سلیگمن، بنیانگذار روانشناسی مثبت‌گرا، یادآور شد: شادکامی، تأثیر زیادی بر طول عمر، رشد، خلاقیت، حل مسئله، ارتقای کیفیت زندگی، موفقیت‌های شغلی، تحصیلی و در نهایت تحقق خودشکوفایی می‌‎گذارد و بر پیشگیری از اختلال‌ها، آسیب‎ها، تروما و انواع بیماری‌های جسمی و روانی تأثیر فراوان دارد.

به گفتۀ این پژوهشگر حوزه انسان‌شناسی، پنج راهکار علمی برای افزایش شادکامی عبارتند از: مهربانی، نامه تشکر، اتفاق خوب، گوش دادن فعالانه و تنفس ذهن آگاهانه. از این‌رو، بایستی مددکار نیک‌اندیش زنده یاد عاطفه صابری را مصداق فردی موفق در زمینه مهربانی، نیک‌اندیشی و دانایی و در یک مفهوم مصداق شادکامی بدانیم که تأسیس کتابخانه «ارمغان دانایی و مهر عاطفه» را به یاد این فعال فرهنگی به همت مؤسسه خیریه دارالاکرام شعبۀ بوشهر با مشارکت مردمی باید بهترین و زیباترین اقدام برای بزرگداشت این بانو بدانیم.

در ادامۀ این رویداد، غلامحسین کروبی، مدیر مؤسسه خیریه دارالاکرام شعبه استان بوشهر نیز گوشه‌هایی از قصه زندگی عاطفه صابری را روایت کرد و از ناشران، نویسندگان، کتابفروشی‌ها، معلمان و دانش‌آموزان و همه نیکوکاران که در نذر کتاب و تأسیس کتابخانه مردمی و خیریه «ارمغان دانایی و مهر عاطفه» مشارکت خیرخواهانه و خردمندانه داشتند، قدردانی کرد و از حاضران برای حمایت تحصیلی و آموزشی از کودکان و نوجوانانی که در معرض ترک تحصیل قرار گرفته‌اند، تقاضای همکاری و همراهی کرد.

کتابخانه مردمی و خیرساز «ارمغان دانایی و مهر عاطفه» گشایش یافت

در بخش بعدی این مراسم همچنین از سوی کتابخانه عمومی آبپخش، پنج نفر از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی این شهر با اهدای لوح تقدیر و هدایای نقدی مورد تقدیر قرار گرفتند. سپس با حضور امام جمعه، بخشدار، جمعی از مسئولان و معلمان و دوستداران کتاب، نمایشگاه کتاب در مدارس پسرانه «خرد» و دخترانه «رها» و همچنین کتابخانه «ارمغان دانایی و مهر عاطفه» با ۱۱۰۰ جلد کتاب اهدایی، در قسمتی از منزل حسین صابری (پدر زنده یاد عاطفه صابری) که همجوار مدرسه خرد و رها است، افتتاح شد تا شهروندان و دانش‌آموزان و معلمان آبپخشی از این منابع و کتب ارزشمند این کتابخانه که مجموعه ۷۳ جلدی دانشنامه استان بوشهر را نیز در بردارد، در طول سال استفاده کنند.

به گزارش ایبنا؛ کتابخانه مردمی و خیرساز «ارمغان دانایی و مهر عاطفه» با اجرای نذر کتاب و تجلیل از معلم مهربان و مددکار نیک‌اندیش «زنده‌یاد عاطفه صابری» در هفته کتاب و کتابخوانی در شهر آبپخش دشتستان افتتاح شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها