جمعه ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰
کتابخانه تخصصی اقتصاد دریا محور راه اندازی می‌شود

هرمزگان - رئیس شورای فرهنگ عمومی هرمزگان گفت: کتابخانه تخصصی  «اقتصاد دریا محور» را به زودی راه اندازی می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، در آئین گشایش کتابخانه مشارکتی آدینه مسجد جامع بندرعباس، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به وعده استاندار برای تکمیل ۱۵ درصد باقیمانده کتابخانه مرکزی شهرستان بندرعباس گفت: مدیرکل کتابخانه های عمومی استان نیز در کنار کتابخانه‌های فیزیکی به کتابخانه‌های دیجیتال و اتصال آن به کتابخانه‌های بزرگ کشور اهتمام داشته باشد.

حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده افزود: ستاد نماز جمعه شهرستان بندرعباس کارهای خیلی خوبی را شروع کرده است و در کشور پیشگام است. امیدوارم برای سایر شهرستان‌ها نیز به عنوان الگو قلمداد بشود.

امام جمعه بندرعباس ادامه داد: امروز شاهد پویش گشایش کتابخانه آدینه در فضای مسجد جامع بودیم و در آینده نیز قرائت خانه، سینمای آدینه، مهد آدینه و کتابخانه تخصصی اقتصاد دریا محور که مورد توجه حضرت آقا هم هست را با جمع آوری کتاب‌های جامع به عنوان یک مرجع برای پژوهش محققان و دانشجویان راه اندازی می‌کنیم که کار بدیع و خوبی خواهد بود.

وی همچنین با تاکید بر کمبود سرانه فیزیکی در استان ابراز داشت: کتابخانه‌های مشارکتی و کتابخانه سیار راهکارهای بسیار خوبی برای رفع کمبودها در این حوزه است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی هرمزگان در پایان نیز بر دو موضوع وقف کتاب به عنوان موقوفات ماندگار و نذر کتاب سفارش کرد.

از ظرفیت کتاب الکترونیک نیز استفاده شود

استاندار هرمزگان هم در ادامه گفت: در اهمیت کتاب، همین بس که معجزه رسول خاتم، کتاب است. در بعد عملکردی نیز قطعاً شکستن قالب‌های پیشین، نیاز است زیرا با نسلی طرف هستیم که دیگر به کتاب کاغذی چندان اکتفا نمی‌کند.

مهدی دوستی اضافه کرد: بیشترین مراجعه نسل نوجوان و جوان ما به فضای مجازی است بنابراین باید از ظرفیت کتاب الکترونیک نیز استفاده شود و تهدید فضای مجازی باید به فرصت تبدیل شود. زیرا فضای مجازی بهترین بستر برای این کار است.

کلانشهر بندرعباس فقط ۶ کتابخانه دارد اما ۱۴۰ کتابخانه در شهر اصفهان هست

مدیر کل کتابخانه های عمومی هرمزگان نیز با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در باریکه غزه گفت: در دهه کتاب ۵۰۰ برنامه کتاب محور در ۸۱ کتابخانه عمومی انجام شده و در حال انجام است.

فرشاد محمدی ادامه داد: استقبال کم نظیر مردم هرمزگان، وظیفه ما را سنگین‌تر کرد تا پیش از حضور در این مسئولیت باورم نمی‌شد که مردم این قدر پرشور از کتاب استقبال کنند اما اینک به یقین رسیده‌ام که مردم دغدغه کتاب دارند.

وی ضمن اشاره به افتتاح کتابخانه مرکزی در ۲۷ استان کشور و برشمردن تعداد ۳۳ کتابخانه در شهر یزد و ۱۴۰ کتابخانه در شهر اصفهان گفت: کلانشهر بندرعباس فقط ۶ کتابخانه دارد و از این ۶ کتابخانه ۲ کتابخانه جانمایی مناسبی ندارند.

او همچنین با گلایه از پایین بودن سرانه فیزیکی کتابخانه‌ای در استان، خواستار تکمیل کتابخانه مرکزی بندرعباس پس از ۱۵ سال بلاتکلیفی شد و گفت: این کتابخانه ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، علی رغم پشتیبانی مدیران بالادستی، با مشکل کارشکنی حلقه‌های پایین دستی مواجهیم بنابراین چاره ای نداریم که شب و روز را به هم بدوزیم.

محمدی در پایان از حمایت استاندار، امام جمعه، نمایندگان و نیروهای مسلح در استان قدردانی کرد و ابراز داشت: برای تحقق برنامه‌هایمان موانع پایین دستی داریم. بعضی نهادها در مسیر خدمات واسطه فیض نیستند و مانع فیض هستند.

فاز اول کتابخانه‌های مشارکتی آدینه مسجد جامع بندرعباس با مشارکت اداره کل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان و ستاد نماز جمعه بندرعباس با ۳ هزار و ۵۰۰ جلد کتاب در موضوعات مختلف در فضای بسیار مناسب، پس از اقامه نماز ظهر و عصر روز جمعه (۲۶ آبان ۱۴۰۲) گشایش یافت. فاز دوم آن شامل قرائت خانه نیز تا یک ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها