شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰
کتابخانۀ مدرسۀ شهیدفخرایی بوشهر راه‌اندازی شد

بوشهر – همزمان با پنجمین روز سی و یکمین هفتۀ کتاب که به عنوان «کتاب؛ مسجد و فلسطین» مزین شده، کتابخانۀ مدرسۀ شهید فخرایی بوشهر در آیینی گشایش یافت.

مدیر مدرسۀ شهید فخرایی در حاشیۀ این آیین به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر گفت: این کتابخانه با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیون ریال و با مشارکت دانش‌آموزان دایر شده‌است که ۵۰۰ منبع را در خود جای داده است.

عبدالمحمد شعرانی ادامه داد: کتاب‌های این کتابخانه با موضوعات علمی، تاریخی، داستانی، مذهبی و… بر مبنای کتاب‌هایی که در آخر کتب درسی دانش‌آموزان از ناشران معتبر حوزۀ کودک و نوجوان نظیر انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، علمی‌فرهنگی و… قید شده، تهیه و خریداری شده است.

وی افزود: کتاب‌های مذکور شامل آثار تألیفی و ترجمه‌ای می‌شود که در میان آثار تألیفی، آثار نویسندگان و شاعران مطرح حوزه کودک و نوجوان کشور نظیر هوشنگ مرادی‌کرمانی، مصطفی رحماندوست، مهدی آذریزدی، سوسن طاقدیس و… به چشم می‌آید.

مدیر مدرسۀ شهید فخرایی بوشهر تأکید کرد: این کتابخانه تنها برای طیف دانش‌آموزان طراحی نشده، بلکه با گنجاندن کتب تربیتی و روانشناسی فضای آن را برای استفادۀ والدین دانش‌آموزان، معلمان و حتی راننده سرویس‌های مدرسه مناسب‌سازی کرده‌ایم.

شعرانی که مبتکر و مجری طرح «کتابخانه‌های کلاسی» در کشور است و تاکنون بیش از ۱۰۰ مدرسه را در مناطق محروم کشور صاحب کتابخانه‌های کلاسی کرده، گفت: مدرسۀ شهید فخرایی پیش از این در زمینه کتابخانه‌های کلاسی از مدارس پیشرو استان بود اما تلاش کردیم تا فضای کتابخوانی این مدرسه را با احداث یک کتابخانۀ مستقل توسعه بدهیم که خوشبختانه این کتابخانه در همین مدت کوتاه توانسته توجه دانش‌آموزان را به خوبی جذب کند، به‌گونه‌ای که بیشترِ آن‌ها منتظرند زنگ تفریح به صدا درآید تا به کتابخانه بیایند.

این فعال حوزۀ کتابخوانی، کتاب را بهترین دوست و همدم برای کودکان معرفی کرد و گفت: کتاب با اطلاعات و دانشی که در اختیار کودکان می‌گذارد، به تجربه‌اندوزی و مسئولیت‌شناسی آن‌ها کمک شایانی می‌کند و باعث می‌شود که آن‌ها آینده را برای خود و دیگران زیباتر بسازند و کشور را آبادتر کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها