یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳
فعالیت بیش از ۲۹۲ کتابخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در همدان

همدان - مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد استان همدان گفت: بیش از ۲۹۲ کتابخانه در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در همدان فعالیت دارند.

حجت‌الاسلام علی عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، با تبریک هفته کتاب و گرامیداشت و یاد و خاطره علامه طباطبایی (ره) اظهار کرد: هفته کتابخوانی فرصت خوبی برای توجه به امر کتاب، ارتقای فرهنگ کتابخوانی و انس با کتاب در جامعه است و این کار با ابتکار عمل میسر می‌شود.

وی بیان کرد: هر اندازه فرهنگ توجه به کتاب در جامعه نهادینه شود آسیب‌های جامعه کاهش می‌یابد و این امر جامعه را به سمت تقویت فرهنگ توجه به کتاب پیش می‌برد.

عزیزی در مورد تعداد کانون های فرهنگی هنری مساجد شهری و روستایی افزود: ۲۸۷ کانون فرهنگی - هنری مساجد روستایی و ۳۰۸ کانون فرهنگی - هنری مساجد شهری ۳۰۸ در استان همدان وجود دارد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد استان همدان یادآور شد: ۳۸ هزار و ۹۷۱ نفر در کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد استان همدان عضویت دارند افزود: ۲۹۲ کتابخانه فرهنگی و هنری مساجد نیز در سراسر استان همدان فعال است.

استهلاک تجهیزات کتابخانه‌های کانون مساجد در همدان

وی در مورد مشکلات کتابخانه‌های کانون‌های مساجد نیز گفت: مستهلک شدن تجهیزات کتابخانه‌ها، عدم حمایت احیای کتابخانه‌ها و عدم به‌روزرسانی کتاب‌ها از برخی مشکلات کتابخانه‌ها است.

عزیزی به برخی برنامه‌های هفته کتاب در کانون‌های مساجد نیز اشاره کرد و گفت: برپایی غرفه کتاب در محل حسینیه امام خمینی (ره)، برگزاری مسابقات مختلف کتابخوانی در کانون‌های شهری و روستایی، برگزاری مسابقه کتابخوانی فلسطین به همراه اهدای جوایز به نفرات برتر از برخی برنامه‌های اجرای هفته کتاب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها