چهارشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲
بیست و دومین کتاب طنزپرداز بندرعباسی منتشر شد

هرمزگان - به همت نشر «سلسله باران»، بیست و دومین کتاب طنزپرداز بندرعباسی منتشر شد.

طنز پرداز و روزنامه‌نگار هرمزگانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، از چاپ بیست و دومین اثر طنزش تحت عنوان «لبقند» خبر داد و گفت: این کتاب پر از لبخند است.

راشد انصاری درباره این اثر اضافه کرد: «لبقند» قطعات منظوم طنز در ۲۴۴ صفحه و قطع رُقعی است که صفحه آرایی و طراحی جلد آن را امیرحسین والا از شاعران و هنرمندان هرمزگانی انجام داده و نشر بومی «سلسله باران» آن را چاپ کرده است.

وی در ادامه افزود: در این کتاب، بخشی از قطعات طنزی را که از مجلات تخصصی طنز و کتاب‌های منتشر شده طنز معاصر طی سال های گذشته تا امروز را گردآوری کرده ام.

این شاعر مولف بندرعباسی با اشاره به اهمیت و کاربرد مستزاد و قطعه ابراز داشت: این دو قالب به طرز شگفت انگیزی به درد شاعران طنزپرداز می خورد و بویژه برای شاعران کلاسیک کار از نان شب هم واجب‌تر است.

انصاری با اذعان به اینکه در این دو قالب سال‌ها است که اثر دندان گیر و بدرد بخوری خاصه بین شعرای جوان ارائه نشده و نمی‌شود گفت: آخرین نسلی که در این قالب‌ها درخشیدند، شاعران و طنزپردازانی نظیر ابولقاسم حالت، میرزاده عشقی، اجتهادی، محمد حاجی حسینی، محمد خرمشاهی و … بوده اند.

او در پایان با ابراز تاسف از عدم توجه طنزپردازان به قالب بحرالطویل نیز گفت: امیدوارم شاعران به سه قالب شعری: مستزاد، قطعه و بحرالطویل نگاه ویژه تری داشته باشند.

راشد انصاری معروف و ملقب به «خالو راشد» با بیش از سه دهه طنزپردازی با نام‌های مستعار فیل عینکی، کوسه جنوب، ادیب جنوب و … در نشریات محلی، منطقه‌ای و کشوری قلم می‌زند و آثار فاخری خلق کرده و می‌کند.

پس از اینکه هفته پیش با این شاعر خوش‌ذوق و عملگرا پس از چاپ کتاب «طنزِ جهانی ۲» در ۷۴۸ صفحه با نگاه به طنز جهانی توسط نشر «شانی» گفت‌وگویی داشتیم اعلام کرد: به زودی نیز آثار دیگرم در قالب نظم و نثر وارد بازار کتاب می‌شود. باورمان نمی‌شد این به زودی کمتر از یک هفته باشد و جالب است که اینک نیز او وعده کتاب بیست سومش را هم در آینده نزدیک داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها