جمعه ۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴
ایرانیان مشتاق تعمیق ارتباط در بخش‌های مختلف فرهنگی با ترکمنستان هستند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئین افتتاح روزهای فرهنگی ترکمنستان در ایران که در اصفهان برگزار می‌شود، گفت: ایران و ترکمنستان دو کشور همسایه راهبردی و متعهد منطقه با تاریخ و فرهنگ مشترک چندهزار ساله است و ما به عزیزان ترکمنستانی نه به عنوان میهمان بلکه به عنوان میزبان نگاه می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئین افتتاح روزهای فرهنگی ترکمنستان در ایران که در اصفهان برگزار می‌شود، گفت: خیر مقدم عرض می‌کنم خدمت تمام مسئولان، هنرمندان و مردم عزیز کشور دوست و خویشاوندِ ترکمنستان، هنرمندان ترکمنستان در روزهای آینده با هنرنمایی خود در شهر اصفهان پیوندهای دو کشور را افزایش می‌دهند.

وی با بیان این مطلب، افزود: ایران و ترکمنستان دو کشور همسایه راهبردی و متعهد منطقه با تاریخ و فرهنگ مشترک چندهزار ساله است و ما به عزیزان ترکمنستانی نه به عنوان میهمان بلکه به عنوان میزبان نگاه می‌کنیم.

اسماعیلی ضمن اعلام اولویت دولت مردمی در افزایش تعاملات با کشورهای همسایه ادامه داد: ترکمنستان به عنوان یک کشور دوست و خویشاوند در الویت همکاری‌های همه جانبه قراردارد.

وزیر فرهنگ ادامه داد: انتخاب شهر تاریخی اصفهان برای میزبانی از روزهای فرهنگی ترکمنستان نشان از نگاه ایرانیان برای تعمق ارتباط در بخش‌های مختلف فرهنگی با کشور ترکمنستان دارد. ما افتخار داریم که هموطنان ترکمن ما که عضوی از ملت بزرگ‌و قهرمان ایران هستند دارای مصادیق فرهنگی بسیار قوی و غنی با کشور ترکمنستان هستند.

اسماعیلی درباره موارد مشترک‌فرهنگی دوکشور تاکید کرد: مفاخر فرهنگی مشترک نظیر مولوی، حافظ و از همه مهمتر مرحوم مختوم‌قلی نشان از انسجام فرهنگی دو کشور است. ما سال گذشته روزهای فرهنگی ایران را در شهر زیبای عشق‌آباد برگزار کردیم و جز مهر، دوستی و مودت چیزی از مردم عزیز ترکمنستان ندیدیم.

وزیر فرهنگ اضافه کرد: امیدوارم این تعاملات فرهنگی تداوم داشته باشد، ما به زودی در شهر تاریخی مرو روزهای فرهنگی ایران را برگزار کنیم.

اسماعیلی در مورد اهمیت شهر مرو در نگاه ایرانیان گفت: مرو برای ما تنها یک شهر تاریخی نیست بلکه به واسطه حضور چندساله امام رئوف ما در این شهر، یک شان ویژه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها