چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲
آمادگی خراسان شمالی برای میزبانی مسابقات قرانی/ نهم آذرماه آغاز چهل‌وششمین دوره

خراسان شمالی- رئیس برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم گفت: استان خراسان شمالی با آمادگی ۱۰۰ درصدی میزبان صدها فعال و مسئول قرآنی از سراسر کشور خواهد بود.

سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران به میزبانی استان خراسان شمالی از نهم تا هجدهم آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

تنها یک روز مانده به آغاز برگزاری این رویداد فرهنگی- مذهبی همه دوستداران و علاقمندان و مسئولان همگی در تب و تاب هستند تا بتوانند میزبان شایسته‌ای برای مهمانان این دوره از مسابقات باشند.

از چند روز مانده به آغاز رقابت‌ها طنین خوش قرآن در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهرها و روستاهای خراسان شمالی پیچیده شده است.

محلات و مساجد و… همگی برای برگزاری محافل قرآنی در تلاش هستند تا بتوانند هر چه باشکوه‌تر مراسم را آغاز کنند.

محمدرضا حسین‌نژاد استاندار خراسان شمالی و رئیس برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در بجنورد به کم‌وکیف و جزئیات برگزاری این دوره از مسابقات که در استان خراسان شمالی و به پایتختی بجنورد برگزار خواهد شد، پرداخت.

وی اظهار کرد: استان خراسان شمالی میزبان بسیاری از فعالان قرآنی سراسر کشور است که مسئولان اجرایی تمام دستگاه‌ها و صنایع آمادگی پذیرایی و اسکان تمامی مهمانان را خواهند داشت.

حسین نژاد اظهار کرد: ۳۶۵ قاری از سراسر کشور در این دور از مسابقات حضور دارند که از این تعداد ۲۰۹ نفر آقا و ۱۴۷ نفر خانم هستند.

آمادگی خراسان شمالی برای میزبانی مسابقات قرانی/ نهم آذرماه آغاز چهل‌وششمین دوره

وی گفت: در این دوره از مسابقات متسابقین در ۵ موضوع با هم به رقابت خواهند کرد که شامل اذان، دعا، ترتیل، حفظ کل و حفظ بیست‌جز است.

رئیس این دوره از مسابقات قرآن کریم مطرح کرد: ۲۳ داور خواهر و ۲۷ داور آقا داوری این مسابقات را بر عهده خواهند داشت.

استاندار خراسان شمالی از آمادگی کامل محل اسکان و پذیرایی مهمانان خبر داد و گفت: کمپ پتروشیمی محل برگزاری مسابقات خواهران و هتل داریوش محل برگزاری مسابقات برادران خواهد که به دلیل وجود عدم مشکلات محل اسکان نیز در نزدیکی محل برگزاری قرار گرفته است.

وی مهم‌ترین دستاورد این دوره از مسابقات را برای استان خراسان شمالی حضور قاریان ملی و بین‌المللی کشورمان دانست چرا که چراغ محافل قرآنی در تمام شهرستان‌های استان دوباره روشن خواهد شد.

حضور ۱۱ شرکت کننده از خراسان شمالی برای نخستین بار در مسابقات

حسین‌نژاد خاطرنشان کرد: برای نخستین بار از استان خراسان شمالی شاهد حضور ۱۱ شرکت کننده در این دوره از مسابقات خواهیم بود که این تعداد شرکت کننده نیز به برکت برگزاری این مسابقات در استان است.

وی بیان کرد: برگزاری مسابقات قرآن کریم آغاز فراهم شدن پیشرفت معنوی استان است که موجب فراهم شدن رشد و توسعه فرهنگی و اجتماعی خواهد شد.

وی اظهار کرد: استان خراسان شمالی با داشتن مردمی ولایت‌پذیر و مذهبی و با تقدیم سه‌هزار شهید مشتاق برگزاری این رویداد مهم ملی و مذهبی خواهد بود.

حسین‌نژاد گفت: علیرغم کمبود استان در بخش هوایی و ریلی گفت: مهمانان از طریق دو فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد در فاصله ۲۷۰ کیلومتری بجنورد و همچنین فرودگاه بجنورد می‌توانند به این استان سفر و اقامت خوبی را در استان داشته باشند.

وی با اشاره به رونق محافل قرآنی گفت: پس از این رویداد محافل قرآنی در استان احیا و حاکمیت فضای قرآنی در سرزمین گنجینه فرهنگ و معرفت ادامه خواهد داشت.

استاندار خراسان شمالی در پایان اظهار کرد: در حاشیه برگزاری این مسابقات برنامه‌های جانبی دیگری نیز برپا خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها