یکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رقابت‌های بخش بانوان مسابقات قرآن کریم در بجنورد آغاز شد

خراسان شمالی- رئیس اداره امور قرآنی اوقاف خراسان شمالی گفت: همزمان با دومین روز از رقابت‌های چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم رقابت‌های بخش بانوان با برگزاری ۲۰ محفل قرآنی آغاز شد.

حجت‌الاسلام علی پرهیزکار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بجنورد، اظهار کرد: برای نخستین بار در کشور و همزمان با برگزاری چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن کریم در بجنورد مرکز استان خراسان شمالی ۲۰ محفل قرآنی ویژه بانوان با حضور قاریان ملی و بین‌المللی کلید خورد.

وی بیان کرد: در محافل ویژه بانوان ۶ قاری بین‌المللی در این محافل حضور دارند.

پرهیزکار گفت: با استقبال پرشور فعالان بانوی خراسانی در مجتمع گلشن بجنوردی خانم «مریم سماعی» قاری کشورمان از استان البرز با نوای روح بخش قرآن مجید برای حاضران تلاوت کردند.

وی خاطرنشان کرد: ۲۰ محفل انس با قرآن کریم ویژه بانوان برای اولین بار در کشور و با حضور ۶ قاری ملی و بین‌المللی در شهرهای بجنورد، شیروان و اسفراین آغاز و تا پانزدهم ماه جاری در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه، آشنایی هرچه بیشتر اقشار مختلف جامعه با قرآن و فرهنگ قرآنی به ویژه قشر جوان و نوجوان با مضامین قرآنی، ارتقای سبک زندگی قرآنی در جامعه، بالا بردن و ارتقای دانش قرآنی در بخش های مختلف از جمله قرائت، ترتیل، حفظ، تفسیر قرآنی، معارف قرآنی و سایر حوزه‌ها، آشنایی مردم با تلاوت زیبای قرآن ادامه خواهد داشت.

پرهیزکار خاطرنشان کرد: چهل و ششمین مسابقات سراسری قرآن کریم با حضور ۳۵۶ شرکت کننده ممتاز کشوری، ۶۰ داور مسابقات بین‌المللی و برگزاری ۸۵ محفل انس با قرآن در سراسر شهرستان‌های استان و مراکز علمی و صنایع بزرگ، مدارس، مساجد، امامزاده‌گان و دارالقرآن‌ها از ۹ تا ۱۸ ماه جاری در بجنورد در بخش های آوایی انفرادی شامل حفظ (کل و ۲۰ جزء) قرآن کریم، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان و دعاخوانی و بخش گروهی شامل مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم برگزار می‌شود.

وی در پایان گفت: اجرای گروه تواشیح «نورالهدی» از دار القرآن امور تربیتی بجنورد، همخوانی حاضران در سالن در وصف حضرت زهرا (س)، برگزاری مسابقه قرآن و اجرای گروه تواشیح «تسنیم» از استان البرز از جمله برنامه هایی بود که در این محفل برای علاقه مندان اجرا شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها