دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵
پای «مثل هیچکس» به مراکز پارک لاله و کوی پلیس بندرعباس باز شد

هرمزگان- در سلسله نشست‌های ادبی کانون هرمزگان، پای «مثل هیچکس» به مراکز پارک لاله و کوی پلیس بندرعباس باز شد.

مربی ادبی مراکز پارک لاله و کوی پلیس بندرعباس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، از نقد ظاهری و محتوایی رمان «مثل هیچکس» در این مراکز خبر داد و گفت: این رمان، روایتگر داستان زندگی اجتماعی خانواده‌ای است که در آن فرزندی به دنیا می‌آید که از نظر ظاهری با بقیه اعضا خانواده متفاوت و دچار نواقص و مشکلاتی است.

بهنوش بلالی پور افزود: در ابتدای نشست، اعضا به نقد ظاهری کتاب پرداختند. عنوان کتاب برایشان بسیار جذاب بود به طوری که مشتاق شده بودند داستان را بخوانند. تصویر کتاب را نیز با محتوای داستان متناسب می‌دانستند. آن‌ها بر این عقیده بودندکه هر کدام از تصویرهای روی جلد شخصیت‌های توی داستان هستند که هر کدام حرفی برای گفتن دارند.

وی ادامه داد: در این نشست‌ها سپس به نقد محتوایی کتاب پرداخته شد. از نظر اعضا، این داستان واقعی و در عین‌حال همراه با اتفاقی است که در جامعه اکثر خانواده‌ها با آن رو به رو هستند و موضوع آن چیزی بود که معمولاً برای هرکسی ممکن است پیش بیاید.

او اضافه کرد: برداشت اعضا از داستان این بود که قرار نیست همه شبیه هم باشند. ممکن است در خانواده یک نفر با شرایط خاص به دنیا بیاید.

بلالی پور گفت: در پایان نقد و بررسی کتاب «مثل هیچکس» اعضا به این نتیجه رسیدند که آدم نباید با هر سختی و مشکلات زندگی را رها کند. بلکه باید در مقابل مشکلات ایستادگی کند و راه حل مشکلات را بیابد.

این کارشناس ادبی نیز در آخر عنوان کرد: اعضاء، داستان را روان توصیف کردند و بر این عقیده بودند که این کتاب نه تنها برای نوجوانان بلکه برای گروه سنی نونگاه هم می تواند مناسب باشد.

رمان «مثل هیچکس» کتابی به نویسندگی سپیده خلیلی، ویراستای مهناز جوکار، تصویرگری لاله ضیایی است که در سال ۱۳۹۵ توسط نشر قدیانی، کتاب‌های بنفشه به زبان فارسی منشتر شد. این کتاب در زمینه داستان تألیفی کودک بوده و در زمستان ۱۳۹۶ در فهرست نامزدهای دریافت جایزه کتاب سال قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    اول اینکه اسم پارک لاله بندرعباس عوض شده والان نام اسطور موسیقی جنوب یعنی ناصرعبدالهی برااین پارک گذاشته شده پس کمی اطلاعات خودتان را زیاد کنید
  • مربی کانون IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    ممنون و سپاس از انتشار خبر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها