سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴
اعتبار بیش از ۱۰ میلیارد تومانی برای تکمیل پروژه کتابخانه نابینایان رودکی نیاز است

چهارمحال و بختیاری- فرماندار شهرستان شهرکرد تکمیل پروژه کتابخانه نابینایان رودکی را نیازمند تأمین اعتباری بیش از ۱۰ میلیارد تومانی اعلام کرد.

بهادر عبدالغنی درحاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی کتابخانه‌های عمومی شهر شهرکرد در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شهرکرد با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مهم فرهنگی در کشور و به تبع استان توجه به مقوله کتاب و کتاب‌خوانی است، به اهمیت تجهیز و به‌روز رسانی منابع کتابخانه‌ای پرداخت و افزود: کتابخانه مولوی شهرکرد در سال ۱۳۴۲ تأسیس شده و با قدمتی که این کتابخانه دارد هر چند از نظر منابع مطالعاتی قوی است اما تجهیزاتش نیاز به توجه دارد و می‌توان از اعتبارات بخش تملک دارایی‌های سرمایه‌ای به این کتابخانه و همچنین کتابخانه حافظ کمک کرد.

فرماندار شهرکرد افزود: وجود کتابخانه برای اقشار خاص به ویژه نابینایان بسیار ضرورت دارد که خوشبختانه در استان کتابخانه رودکی برای این منظور در نظر گرفته شده و مرجعی است که حتی به استانهای دیگر نیز خدمات رسانی می کند. اما به دلیل فرسودگی ساختمانِ کتابخانه، در کمیسیون ماده ۵ پیگیری و ساختمان قدیمی تخریب شد و در حال حاضر اسکلت طبقه همکف، با اعتبار حدود ۱.۲ میلیارد تومانی که در سال گذشته تخصیص داده شد و اعتبار ۲ میلیارد تومانی که در سال جاری برای آن پیش‌بینی شده و با اقداماتی که راه و شهرسازی در دست انجام دارد فرایند و کیفیت کار با روند مطلوبی در حال پیشروی است.

عبدالغنی بیان کرد: این پروژه حدود ۷۵۰ متر زیربنا دارد و پیمان اولیه که برای سفت‌کاری کتابخانه رودکی منعقد شده بود اعتباری حدود ۴ میلیارد تومان بود که برای تکمیل کامل ساختمان، شامل تأسیسات مکانیکی و برقی و ابنیه نیز مبلغی حدود ۷میلیارد تومان بر اساس برآورد هزینه پروژه‌های دولتی مورد نیاز است که اگر این اعتبار ابلاغ شود و شرایط با توجه به فصل کاری، به طرز مطلوبی پیش برود می‌توانیم امیدوار باشیم که در نیمه اول سال ۱۴۰۴ این پروژه همراه با محوطه‌سازی و… به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به اهمیت وجود کتابخانه مرکزی در شهرکرد، خاطرنشان کرد: کتابخانه مرکزی شهرکرد که در مصلی بنا می‌شود اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان نیاز دارد و این کتابخانه با کتابخانه مرکزی استان دو طرح مجزا هستند، که در سفر ریاست جمهوری پیگیری شدند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در راستای پروژه کتابخانه مرکزی شهرکرد قول مساعد داده است.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان شهرکرد تصریح کرد: برخی شهرهای شهرستان همچون طاقانک کتابخانه ندارند و کتابخانه برخی شهرها هم نیاز به تعمیر و تجهیز دارند و این موضوع در سفر ریاست جمهوری مطرح شد و پیگیری‌های لازم انجام می‌شوند.

عبدالغنی افزود: باید همه دست به دست هم دهیم تا مردم به سمت کتابخوانی روی آورند تا فرهنگ جامعه بیش از پیش رشد کند و دستاوردهای این رشد فرهنگی تعالی کشورمان در تمامی عرصه ها باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها