جمعه ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹
نخستین کنگره بین‌المللی شعر و فرهنگ سیستان برگزار شد/ حضور ۳۰ شاعر ملی و بین‌المللی

سیستان و بلوچستان- نخستین کنگره بین المللی شعر و فرهنگ سیستان با حضور شاعران ملی و بین‌المللی به مدت ۲ روز در سالن همایش‌های دانشگاه زابل برگزار شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه زابل و مسئول سیاست‌گذاری نخستین کنگره بین‌المللی شعر و فرهنگ سیستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زاهدان، با اعلام این خبر اظهار داشت: در این کنگره که با حضور ۳۰ شاعر بین‌المللی، ملی و استانی همراه بود شاعران اشعار خود را در رابطه با سیستان، اساطیر، تاریخ، هامون و هیرمند ارائه کردند.

ابوالفضل حیدری ادامه داد: این کنگره با پیام وزیر علوم تحقیقات وفناوری آغاز شد و در پایان بیانیه کنگره صادر و به امضای شاعران حاضر رسید.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری همایش‌ها و کنگره‌های ادبی در منطقه، افزود: برگزاری چنین کنگره‌ها نه تنها باعث ارتقای فرهنگی و شناساندن توانائی‌ها و ظرفیت‌های منطقه می شود بلکه از سوی دیگر باعث ایجاد ارتباط بیشتر با کشورهای همسایه خواهد شد.
وی افزود: در پایان این مراسم از عباس باقری شاعر، ترانه سرا، منتقد ادبی و نمایش نامه نویس سیستانی به پاس بیش از ۴۰ سال فعالیت در حوزه شعر و ادب تقدیر شد.

حیدری گفت: سیستان گردی و بازدید از نقاط دیدنی و باستانی سیستان از جمله شهر سوخته از جمله برنامه‌های متنوعی بود که برای مهمانان این کنگره در نظر گرفته شده بود و اشعاری که قابلیت چاپ دارند نیز، در کتابچه‌ای چاپ ودر اختیار عموم مردم خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها