دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۹
۵۰ درصد هزینه احداث کتابخانه مرکزی بوشهر توسط وزارت ارشاد تامین می‌شود

بوشهر- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کتابخانه مرکزی در بوشهر باید در شأن این شهر ساخته شود، از این‌رو، وزارت ارشاد ۵۰ درصد هزینه ساخت کتابخانه مرکزی این شهر را از منابع وزارتخانه و نهاد کتابخانه‌های عمومی تأمین می‌کند.

محمدمهدی اسماعیلی در بدو سفر خود به بوشهر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر اظهار داشت: ساخت کتابخانه مرکزی بوشهر بعد از سفری که شهریور ماه به استان بوشهر داشتیم، به طور جدی در برنامه ما قرار گرفت، اما زمینی که برای این کتابخانه در نظر گرفته شده بود، مناسب نبود که با همت استانداری و مدیران استانی مسئله زمین رفع شده است.

وی یادآور شد: کتابخانه مرکزی در بوشهر باید در شأن این شهر ساخته شود، از این‌رو، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۵۰ درصد هزینه ساخت کتابخانه مرکزی بوشهر را از محل منابع وزارتخانه و نهاد کتابخانه‌های عمومی تأمین خواهد کرد.

اسماعیلی افزود: به محض اینکه استاندار بوشهر همت کند و کلنگ کتابخانه مرکزی را به زمین بزند ما هم سهم اعتباری که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تقبل کرده، تأمین کرده و اختصاص می‌دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: با شروع عملیات ساخت کتابخانه مرکزی بوشهر، تلاش می‌کنیم تا بخش اعظم کار را در همین دولت جلو ببریم البته باید توجه داشت که کتابخانه مرکزی یک پروژه کلان است و تکمیل آن زمان‌بر است ولی با وجود این تلاش می‌کنیم تا منابع ساخت آن را در موعد معین‌شده پرداخت کنیم.

اسماعیلی گفت: کتابخانه مرکزی مانند درختی است که ماندگار می‌شود و به دانایی و آگاهی مردم فرهنگ‌دوست بوشهر می‌افزاید و خیر و برکت می‌رساند.

اسماعیلی سپس در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار ایبنا در خصوص برنامه وزارت ارشاد در زمینه محتواسازی و مکتوب کردن زیست فردی اجتماعی شهدا و نقشی که در انتقال تفکر انقلابی داشتند، بیان کرد: بدون تردید برای معرفی شهدای شاخص کشور نظیر شهید صادق گنجی که امشب برای حضور در مراسم بزرگداشت ایشان در استان بوشهر حاضر شدیم، هیچ کاری بهتر و مفیدتر از تولید آثار و محصولات فرهنگی هنری نیست. در حال حاضر دو مستند و چهار کتاب درباره این شهید در حال تولید و تکمیل هستند.

اسماعیلی تاکید کرد: ما این آمادگی را داریم که کار ویژه‌ای را درباره شهید گنجی که همکار ما در وزارت ارشاد و رایزن فرهنگی کشور در پاکستان بودند، انجام دهیم.

اسماعیلی در ادامه استان بوشهر را یک استان فرهنگی معرفی کرد و گفت: این استان در حوزه فرهنگ و هنر دارای اصالت و تاریخ درخشانی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها