چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹
افزایش ۶۱ درصدی مشارکت در جشنواره کتاب و رسانه/ ارسال۱۴۵۰ اثر به دبیرخانه

۱۴۵۰ اثر به دبیرخانه بیست‌ویکمین جشنواره کتاب و رسانه ارسال شد که نشان‌دهنده ۵۷.۶ درصد رشد نسبت به دوره گذشته است.

سیاوش صلواتیان، دبیر بیست‌ویکمین جشنواره کتاب و رسانه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به جدیدترین اخبار از رویداد کتاب و رسانه، گفت: طی ۲۲ روز شامل ۱۵ روز بازه زمانی فراخوان و ۷ روز تمدید، ۳۶۳ نفر در این دوره از جشنواره مشارکت کرده‌اند که به نسبت دوره قبل ۶۱.۶ درصد افزایش داشته است. از این تعداد، ۲۹ درصد در دوره‌های قبلی جشنواره کتاب و رسانه مشارکت داشتند و ۷۱ درصد به‌عنوان شرکت‌کنندگان جدید به ارسال اثر اقدام کردند.

وی با بیان اینکه در دوره بیست‌ویکم جشنواره، بالاترین میزان حفظ مشارکت‌کنندگان قدیمی را شاهد بودیم، ادامه داد: امسال شاهد افزایش درخورتوجه میزان مشارکت جدید در جشنواره بودیم که نسبت به دوره گذشته ۶۴ درصد رشد داشته است. به‌گفته وی، تعداد آثار دریافتی در این دوره از جشنواره ۱۴۵۰ اثر بود که ۵۷.۶ درصد رشد را نسبت به دوره بیستم نشان داد و بالاترین میزان مشارکت در ادوار جشنواره کتاب و رسانه را ثبت کرد.

صلواتیان همچنین درباره درصد مشارکت در محورهای جشنواره توضیح داد: از مجموع تعداد آثار دریافتی، ۶۱.۴ درصد اثر در محور مطبوعات و خبرگزاری‌ها، ۲۵.۸ درصد در محور رسانه‌های دیداری شنیداری و همچنین ۱۰.۲ درصد آثار در محور رسانه‌های اجتماعی بوده است.

وی درباره زمان اختتامیه و معرفی آثار برگزیده نیز گفت: تلاش این است که فرایند داوری آثار را با دقت و فشرده انجام دهیم تا درصورت امکان، آیین اختتامیه بیست‌ویکمین دوره جشنواره کتاب رسانه در بهمن‌ماه برگزار شود، تاریخ دقیق اختتامیه جشنواره از طریق خانه کتاب و ادبیات ایران اطلاع‌رسانی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها