سه‌شنبه ۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۱
کتاب «طراحی حساس به ارزش» منتشر شد

کتاب «طراحی حساس به ارزش» ترجمه شادی خیراندیش توسط انتشارات وارش منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ در کتاب «طراحی حساس به ارزش؛ شکل دادن به فناوری با تخیل اخلاقی»، باتیا فریدمن و دیوید هندری توضیح می‌دهند که چگونه می‌توان تخیل اخلاقی و فنی را بر طراحی فناوری اعمال کردند. فریدمن و هندری با طراحی حساس به ارزش که بیش از دو دهه در حال توسعه است، تئوری‌ها، روش‌ها و برنامه‌های کاربردی را برای یک فرایند طراحی که ارزش‌های انسانی را در هر مرحله درگیر می‌کند، گرد هم می‌آورند.

فریدمن و هندری پس از ارائه مبانی نظری طراحی حساس به ارزش که منجر به بازاندیشی عمیق در طراحی فنی می‌شود، هفده روش از جمله تجزیه و تحلیل ذی‌نفعان، سناریوهای ارزش و جدول‌های زمانی چندین طول عمر را توضیح می‌دهند.

به دنبال این موضوع، کارشناسان از ده حوزه کاربردی، در مورد عملکرد طراحی حساس به ارزش گزارش می‌دهند و در نهایت، فریدمن و هندری به بررسی سوالاتی مانند نیاز به بررسی عمیق‌تر ذی‌نفعان غیرمستقیم و توسعه روش‌های بیشتر می‌پردازند.

این گزارش صریح از آخرین پیشرفت‌های طراحی حساس به ارزش، برای طراحان و محققان در دانشگاه و صنعت، دانشجویان طراحی و علوم کامپیوتر و هر فردی که در فصل مشترک فناوری و جامعه کار می‌کند، منبعی ضرروری است.

گفتنی است، کتاب «طراحی حساس به ارزش؛ شکل دادن به فناوری با تخیل اخلاقی» در ۲۷۲ صفحه ترجمه شادی خیراندیش توسط انتشارات وارش با قیمت ۲۷۰ هزارتومان منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها