سه‌شنبه ۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳
سروده‌های شاعر دیلمی ‌به‌نام «تا دیگر خدا چه خواهد» منتشر شد

بوشهر – سروده‌های حمید مرادی، شاعر دیلمی در مجموعه‌ای با عنوان «تا دیگر خدا چه خواهد» به همت انتشارات «قلمداران جنوب» به بازار شعر آمد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر، این کتاب دربرداندۀ ترانه‌ها، رباعیات و غزلیات حمید مرادی است که در ۵۳ صفحه با شمارگان ۵۰۰ نسخه پاییز ۱۴۰۲ منتشر شده است.

شاعر این مجموعه در مقدمۀ آن نوشته است: «دگربار بعد از چاپ و نشر کتاب «همپای موج‌های دریا» در فروردین و اردیبهشت سال ۹۳ که مجموعه‌ای از دل سروده‌های من بود هم‌اینک نیز مجموعۀ دوم دل سروده‌های خود را در اثر به زیور طبع آراسته می‌کنم.

بدون‎شک اگر علاقه و تشویق بعضی از شما دوستان ادیب و ادب‎دوست نبود ما جز فانوسی در معرض باد بیشتر نبودیم. از دید من، شعر یک قریحۀ ذاتی است و سرایش آن چندان ربطی به سواد و مدرک ندارد و فریاد دل است زیراکه هر سخن کز دل برآید لاجرم بر دل نشیند. بنابراین هماره می‌سرایم تا دگر خدا چه خواهد!»

در بخشی از پیشگفتار این مجموعه شعر به قلم فتح‌الله علی مرادی، شاعر باتجربه دیلمی در خصوص سراینده اشعار «تا دیگر خدا چه خواهد» آمده است: «در این مجموعه با توجه به اینکه شاعر سعی دارد با همۀ وجود و با صمیمیت آنچه در سینه دارد، ارائه دهد، سروده‎هایش به دل نشسته و استقبال عمومی را به دنبال داشته است. شاعر با عنایت به این‎که در طی سال‎ها سرایش به پختگی رسیده و با وسواس بیشتری سروده‎های خود را گلچین کرده است. بی‎شک این بار نیز دفتر شعر وی با استقبال عمومی رو‎به‎رو خواهد شد.

فراموش نکنیم که تجربه بالاتر از علم است و در سایه همین تجربه در طول سالیان و همنشینی با سایر شاعران دیار خود و حتی فرااستانی، شاعر توانسته است در زمینه‎هایی که می‎سراید وسواس بیشتر و ظریف‎تری به خرج داده و تحسین عمومی را برانگیزد.

با هم یکی از شعرهای این مجموعه را می‌خوانیم:

«هوای شرجی شهر بندری‌ام

شمالی می‌شود

وقتی که تو

می‌آیی…»

به گزارش ایبنا؛ حمید مرادی، شاعر جنوبی متولد ۱۳۴۳ در بندر دیلم است. او پس از اتمام دوران تحصیل خود در دبیرستان دکتر شریعتی و گذراندن خدمت سربازی در سال ۱۳۶۶ به استخدام بانک صادرات درآمد. مرادی با تسلط بر شعر فولکوریک (محلی) توانست در سال ۱۳۸۶ مجموعه اشعار محلی خود را در قالب CD به همشهریان و علاقه‌مندان ارائه کند. وی در ادامه مسیر شاعری سرانجام در سال ۱۳۹۳ موفق به انتشار اولین کتاب شعر خود به نام «همپای موج‎های دریا» شد. این شاعر دومین دفتر شعری‌اش را پاییز امسال با نام «تا دیگر خدا چه بخواهد» به همت انتشارات «قلمداران جنوب» منتشر کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها