یکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶
بررسی کتاب «سرباز قاسم سلیمانی» در سرای کتاب

کتاب «سرباز قاسم سلیمانی» دوشنبه (یازدهم دی ماه ۱۴۰۲) در خانه کتاب و ادبیات ایران معرفی و بررسی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ نشست معرفی و بررسی کتاب «سرباز قاسم سلیمانی» دوشنبه (یازدهم دی ماه ۱۴۰۲) ساعت ۱۰ با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین هادی شیرازی، مدیر انتشارات خط مقدم، علی اکبر طباطبایی، همرزم سردار سلیمانی در سوریه و گلعلی بابایی، پژوهشگر تاریخ جنگ برگزار می‌شود.


علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند در ساعت و روز تعیین شده به سرای کتاب خانه کتاب و ادبیات ایران به نشانی خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان فلسطین و شهید برادران مظفر جنوبی، پلاک ۱۰۸۰، طبقه منهای یک مراجعه کند.

کتاب «سرباز قاسم سلیمانی» به روایت مصطفی رحیمی است که به زندگی سلیمانی از تولد تا شهادت می‌پردازد. این کتاب یکی از معدود آثاری است که درباره زندگی سردار سلیمانی در چند برهه اطلاعاتی را در اختیار خواننده قرار می‌دهد. هر چند پس از شهادتش آثار زیادی درباره او به چاپ رسید، اما اغلب این آثار دارای محتوای تکراری یا ناقص است، اگرچه روایت مصطفی رحیمی نیز کامل نیست، اما در حال حاضر تنها کتابی است که از چند دوره فعالیت و مبارزه سردارقاسم سلیمانی اطلاعات خوبی ارائه می‌دهد. مولف به فهرستی از فعالیت‌های سردار سلیمانی در عراق، سوریه، لبنان، بوسنی و هرزگوین و آفریقا اشاره می‌کند.

کتاب با مرور تولد، کودکی و جوانی قاسم سلیمانی در کرمان آغاز می‌شود که این بخش از کتاب با تکیه بر خاطرات خودنوشت «از هیچ چیز نمی‌ترسیدم» جزئیاتی را مرور می‌کند. هر چند مولف در بعضی موارد مانند سال تولد قاسم سلیمانی اطلاعات بیشتری را بررسی می‌کند و درصدد است تا اطلاعات دقیق‌تری را ارائه دهد. ضمن این‌که با بعضی از دوستان و نزدیکان سلیمانی نیز گفت‌وگو کرده و در این مجال جای داده است. اما نحوه ارائه مطلب از کتاب‌های دیگر قدری عجیب یا بهتر است بگویم نامتعارف است. مولف در این رابطه مطالب برگرفته از آثار دیگر را در گیومه قرار نمی‌دهد و با گذشتن یک خط فاصله در ابتدای سطر نشان می‌دهد که مطلب از اثر دیگری اخذ شده است. نکته دیگر، در همین فصل یا بخش تولد مطالب مربوط به دوران کودکی گنجانده شده است، اما تعداد سطوری که پشت سر هم از کودکی و نوجوانی قاسم برداشته شده زیاد است و تنها در موارد معدودی حضور مولف کتاب پیداست.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جمشیدشوقی IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    خیلی کتاب خوبیه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها