دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۶
آغاز دومین مرحله از سومین دوره پویش استانی قصه‌گویی خراسان شمالی

خراسان شمالی- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: آغاز دومین مرحله از سومین دوره‌ی پویش استانی قصه‌گویی با شعار « قصه، لبخند، زندگی » در استان خراسان شمالی کلید خورد.

فرهاد آقابیگی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بجنورد بیان کرد: سومین پویس استانی قصه‌گویی با هدف ترویج فرهنگ قصه و قصه‌گویی در استان خراسان شمالی از سال ۱۳۹۹ شروع و در قالب قصه‌گویی صوتی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به گروه سنی شرکت‌کنندگان اظهار کرد: کودکان و نوجوانان خراسان شمالی در رده‌های سنی زیر ۶ سال، ۶ تا ۱۲ سال، ۱۲ تا ۱۷ سال و بالای ۱۷ سال می‌توانند در این رقابت قصه‌گویی شرکت کنند.

آقابیگی تصریح کرد: قصه‌هایی با مضامین غزه، بصیرت، مادر و خرد جمعی انتخاب شده و علاقمندان با انتخاب یک یا چند قصه از قصه‌های معرفی شده به قصه‌گویی صوتی بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود ۱۴۰۰ قصه صوتی به این رویداد ادبی ارسال شد و در سال جاری نیز از زمان اعلام فراخوان با استقبال کودکان و نوجوانان خراسانی روبرو شده است.

وی در پایان گفت: قصه‌گوها می‌توانند شخصیت‌های قصه را کم و زیاد و یا اسمشان را تغییر دهند اما نمی‌توانند کلیت قصه را تغییر دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها