دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲
اکبر خلیلی، نویسنده «ترکه‌های درخت آلبالو» درگذشت

اکبر خلیلی، نویسنده و از اعضای انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان در ۷۷ سالگی به دیار باقی رفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اکبر خلیلی، نویسنده «ترکه‌های درخت آلبالو» درگذشت. همسر این نویسنده خبر درگذشت وی را تأیید کرد و گفت: مراسم تشییع و خاکسپاری خلیلی سه‌شنبه انجام خواهد شد.

اکبر خلیلی سال ۱۳۲۵ در تهران متولد شد و تحصیلات خود را تا مقطع دیپلم در رشته ادبی ادامه داد. در سال‌های دفاع مقدس از خبرنگاران جنگ بوده و از اعضای انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان بود.

وی علاوه بر دبیری سرویس ادبی روزنامه جمهوری اسلامی با روزنامه‌های کیهان و جوان نیز همکاری داشته است.

از بین آثار او رمان «ترکه‌های درخت آلبالو»، چندین جایزه از وزارت ارشاد و آثار برگزیده دفاع مقدس برده و داستان «امام برای من آمد» از مجموعه هفده به علاوه سه نیز جایزه بهترین داستان کوتاه مهر را به خود اختصاص داده است. از دیگر آثار خلیلی می‌توان به «نون تافتون»، «کارون پر از کلاه» و «گام به گام با انقلاب» اشاره کرد.

«گام به گام با انقلاب» مسائل و اتفاق‌های سیاسی منجر به پیروزی انقلاب اسلامی را بررسی کرده است. وی در این کتاب که به صورت یادداشت‌های روزانه تنظیم کرده پیشامدهای متعدد سیاسی در سال ۱۳۵۷ ه.ش. از ۱۷ شهریور تا ۲۴ بهمن ماه را روایت کرده است. وی در خلال این یادداشت‌ها اشاره هایی به جمعه خونین شهریور ۵۷، متن لایحه حکومت نظامی در همان ماه، سخنرانی بختیار و سوگند تاریخی وی، صحبت‌های شاه در جلسه‌ای با امرای ارتش، بازگشت حضرت امام خمینی (ره) به ایران و پیام ایشان در ۲۲ بهمن به ملت درباره ارتش دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها