شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۳
کتاب «مِهر و کین در نقاشی‌های قهوه‌خانه‌ای ایران» منتشر شد

کتاب «مِهر و کین در نقاشی‌های قهوه‌خانه‌ای ایران» نوشتهٔ مونا راسته از انتشارات گیوا منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «مِهر و کین در نقاشی‌های قهوه‌خانه‌ای ایران» نوشتهٔ مونا راسته در نوبت اول از انتشارات گیوا منتشر شد. این کتاب با ۱۰۰۰ نسخه در ۱۶۳ صفحه ویژه علاقه‌مندان به نقاشی‌های سنتی و قهوه‌خانه‌ای نوشته شده است.

نویسنده در این کتاب با تمرکز بر موضوع نقاشی‌های قهوه‌خانه‌ای و جایگاه آن در هنر تصویری ایران، عوامل مؤثر بر شکل‌گیری آن، طبقه‌بندی موضوعی نقاشی‌های قهوه‌خانه‌ای، نشانه‌شناسی و روش‌شناسی و تجزیه‌وتحلیل برخی از آثار هنرمندان که نقشی در این حوزه داشته‌اند، پرداخته است.

کتاب «مِهر و کین در نقاشی‌های قهوه‌خانه‌ای ایران» با دقت بر ارزش این نوع نقاشی در اواخر دوره قاجار و پهلوی به مفاهیمی نظیر تقابل‌های دوگانه هم اشاراتی داشته است.

نویسنده در این کتاب سعی داشته باتوجه به جایگاه مهم مکتب نقاشی قهوه‌خانه‌ای در هنر ایران و رویکرد ادبی و سنتی آن به تقابل‌هایی نظیر مهراگین که به‌نوعی درون‌مایه اصلی تمامی نقاشی‌های قهوه‌خانه‌ای است بپردازد.

این کتاب برای دانشجویان هنر با گرایش نقاشی، هنرمندان این حوزه و همچنین علاقه‌مندان به دانش این سطح از نقاشی‌های سنتی مناسب است.

همچنین کتاب «مِهر و کین در نقاشی‌های قهوه‌خانه‌ای ایران» با اشاره بر تحلیل نشانه‌شناسی و معناشناسی در آثار هنرمندانی که جایی در این عرصه داشته‌اند مورد بررسی قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها