یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶
کرمان ظرفیت‌های خوبی برای ساخت مستند دارد

کرمان- مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند با بیان اینکه در کرمان مسائل بسیاری در حوزه‌های مختلفی مانند فرهنگ و هنر، مفاخر، امنیت، مرز، جنوب شرق و... وجود دارد و می‌توان مستندهای بسیار خوبی ساخت، گفت: نگاه ویژه‌ای به استان کرمان داریم اما باید ایده ارائه داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرمان، محمد حمیدی‌مقدم یکشنبه در دیدار با جمعی از فعالان حوزه مستند کرمان با اشاره به اکران مستند فیلم بی‌قرار در کرمان و استقبال بسیار خوب مردم از این اکران، گفت: پتانسیل مستند در کرمان بسیار خوب است و حوزه انیمیشن نیز قوی پیش می‌رود و لذا فرصت حضور در کرمان را غنیمت شمردیم تا با هنرمندان کرمان نشستی داشته باشیم.

وی بیان کرد: در مرکز گسترش بحث تعامل و حمایت از استان‌ها واضح و گسترده است و در سینما حقیقت امسال که نقطه عطفی بود بحث محتوا و ارتقای فرم مورد موازنه قرار گرفت و برگزیدگان نظر مخاطبان را جلب کردند.

حمیدی مقدم تصریح کرد: ما در مرکز یک ریل گسترش استانی داریم و اگر فیلم‌سازان مشارکت استان را فراهم کنند ما هم برای تسریع مصوبه مرکز تلاش می‌کنیم. کارگروه‌ها فعال شده و امروز تقریباً طرح مصوب قابل اجرا امروز نداریم و تولیدات را حدود ۷۰ تا ۸۰ تا گسترش می‌دهیم.

مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند خاطرنشان کرد: علاوه بر حوزه مستند، در حوزه انیمیشن هم یک آپشن استانی در نظر گرفتیم و آماده پذیرش طرح از استان‌ها هم به صورت مشارکت با اداره کل‌ها و هم به صورت اورجینال مرکز، هستیم.

وی با بیان اینکه اصل و اساس سینمای مستند مطالبه‌گری است که این مطالبه‌گری برای جذب اعتبار از خود مستندسازان شروع می‌شود، گفت: در کرمان مسائل بسیاری در حوزه‌های مختلفی مانند فرهنگ و هنر، مفاخر، امنیت، مرز، جنوب شرق و… وجود دارد و می‌توان مستندهای بسیار خوبی ساخت لذا نگاه ویژه‌ای به این استان داریم اما باید ایده ارائه داد.

حمیدی مقدم در پایان مستندنگاری دولتی را نیز مورد توجه قرار دارد و با اشاره به ثبت و بارگذاری اسامی مستندنگاران در سامانه، گفت: یکی از اتفافات خوب این است که مستند و انیمیشن به ریل هنر تجربه اضافه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها