چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲
تجلیل از ۱۵ شاعر برگزیده جشنواره ملی شعر مهدوی اقوام در کهگیلویه و بویراحمد

کهگیلویه و بویراحمد -۱۵ شاعر برگزیده جشنواره ملی شعر مهدوی اقوام در شهر یاسوج تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یاسوج، همایش شعر آیینی دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج، روز سه شنبه یکم اسفند ۱۴۰۲، عطر خوش ایمان و معرفت را در فضای دانشگاه پراکند. این همایش که با حضور جمعی از شاعران برجسته، اساتید و دانشجویان برگزار شد، به تلاشی ستودنی برای پاسداشت شعر آیینی و ترویج فرهنگ و معارف اسلامی تبدیل شد. در این محفل نورانی، شاعران با سروده‌های خود در مدح و ثنای اهل بیت (ع) و امام زمان (عج) به نغمه‌سرایی پرداختند

سخنرانی‌های اساتید برجسته در خصوص جایگاه شعر آیینی در فرهنگ و ادبیات ایران و نقش آن در ترویج فرهنگ مهدویت، از دیگر بخش‌های این همایش بود که به غنای محتوایی آن افزود.

همایش شعر آیینی دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج، بار دیگر نشان داد که شعر و ادب، همواره در مسیر تعالی و معنویت جامعه نقشی اساسی ایفا می‌کنند.

همایش شعر آیینی با حضور جمعی از شاعران، اساتید و دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج برگزار شد. این همایش به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج و با همکاری نهاد رهبری در دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای همایش، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج به جایگاه شعر آیینی در فرهنگ و ادبیات ایران اشاره کرد و گفت: شعر آیینی از دیرباز در ایران رواج داشته و شاعران بزرگی در این زمینه طبع‌آزمایی کرده‌اند.

محمد کاظم کاوه پیشقدم با بیان اینکه شعر آیینی می‌تواند در ترویج فرهنگ و معارف اسلامی نقش بسزایی داشته باشد، افزود: این نوع شعر، ابزاری قوی برای انتقال مفاهیم دینی و مذهبی به مخاطبان است.

وی با اشاره به سابقه درخشان شعر آیینی در ایران، گفت: شاعران بزرگی مانند حافظ، سعدی، مولانا و فردوسی در سرودن شعر آیینی ید طولایی داشته‌اند و آثار فاخر آن‌ها در این زمینه، گنجینه‌ای ارزشمند برای فرهنگ و ادبیات ایران است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج در ادامه سخنان خود به نقش شعر آیینی در ترویج فرهنگ مهدویت اشاره کرد و گفت: شعر آیینی می‌تواند در ترویج آموزه‌های مهدویت و ایجاد امید و انتظار در جامعه نقش موثری داشته باشد.

وی با بیان اینکه شعر، زبانی گویا و رسا برای بیان مفاهیم عمیق دینی است، افزود: شاعران می‌توانند با استفاده از این زبان، آموزه‌های مهدویت را به زبان ساده و قابل فهم برای مخاطبان بیان کنند.

محمد کاظم کاوه پیشقدم در پایان سخنان خود از برگزارکنندگان همایش شعر آیینی تقدیر و تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد که این همایش به ترویج فرهنگ و معارف اسلامی و احیای فرهنگ مهدویت در جامعه کمک کند.

تجلیل از ۱۵ شاعر برگزیده جشنواره ملی شعر مهدوی اقوام در کهگیلویه و بویراحمد


تجلیل از ۱۵ شاعر برگزیده

در ادامه همایش شعر آیینی دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج، شاعران برجسته به شعرخوانی در مدح و ثنای اهل بیت (ع) و امام زمان (عج) پرداختند.

اشعار برگزیده که با گویش محلی سروده شده بودند، در اختتامیه جشنواره ملی شعر مهدوی اقوام خوانده شد.


شرکت کنندگان در بیانیه پایانی جشنواره، فرهنگ مهدویت را حلقه وصل بین اقوام و ملت‌ها و نقطه امید برای تحقق عدالت جهانی عنوان کردند. همچنین بر تلاش بیشتر هنرمندان و شاعران بر ترویج و تبیین فرهنگ انتظار و ظهور تأکید شد.


در این جشنواره، از ۱۵ شعر فاخر و خالقان آنها با اهدای جوایزی تجلیل شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها