دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۹
موضوع آخرین نشست «شعر درخت» سومین شهید مدافع حرم هرمزگان شد

هرمزگان -موضوع آخرین نشست «شعر درخت» در سال‌جاری، سومین شهید مدافع حرم هرمزگان بود.

مسئول انجمن «شعر درخت هرمزگان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، از برگزاری آخرین نشست «شعر درخت» در سال‌جاری، با موضوع سومین شهید مدافع حرم هرمزگان خبر داد و گفت: این نشست پیش از حلول ماه مبارک رمضان برگزار شد و شاعران، سروده هایشان را در راستای گرامی‌داشت نام و یاد این شهید والا مقام و رشادت، گذشت و بزرگ‌منشی او خواندند.

عبدالحمید انصاری نسب ادامه داد: ضمن بررسی این موضوع و ادای دین به سومین شهید مدافع حرم هرمزگان، شاعران طبق روال معمول به شعرخوانی پرداختند و اشعارشان توسط کارشناسان مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: همچنین چند نمونه شعر خوب به منظور ایجاد انگیزه، علاقه‌مندی و آشنایی شاعران هرمزگانی با شاعران طراز اول آئینی کشور نیز خوانده و تحلیل شد.

سرهنگ «شهید رضا زارعی» از پاسداران منطقه یکم نیروی دریایی سپاه و از مستشاران نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود و ۲۰ سال سابقه جهاد در نیروی دریایی سپاه داشت که به همراه ۲ تن از نیروهای حزب الله در شلیک جنگده‌های اسرائیلی به «بانیاس» واقع در سوریه، سحرگاه روز جمعه (۱۱ اسفندماه) به شهادت رسید.

وی حدود ۴۰ سال سن داشت، سه فرزند دختر ۹ ساله (دو قلو) و ۱۴ ساله از او به یادگار مانده و اهل روستای کرمون شمیل در شرق بندرعباس است که پیکر مطهر این شهیدالقدس امروز یکشنبه پس از تشییع و بدرقه مردم قدرشناس بندرعباس در بهشت زهرای زادگاهش به خاک سپرده شد.

شهید زارعی، پس از عبدالحمید سالاری و خلیل تختی نژاد، سومین شهید مدافع حرم هرمزگان لقب گرفت که در یک اقدام جوانمردانه به جای همکارش که به علت بیماری همسرش امکان حضور در سوریه را نداشت داوطلبانه به این کشور رفت و در آخرین روز حضور دوماهه ماموریت برون مرزی اش به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

در این محفل شاعرانه که یکشنبه شب (۱۳ اسفند ۱۴۰۲) در سالن حوزه هنری استان هرمزگان برگزارشد، محبوبه عابدینی، آمنه صفت زاده، معصومه پودات، شهین بهاری، پریزاد محمدی، زهرا صالحی، زهرا اُسپید، مظفر علیمرادی، اسماعیل دلشادی، محمد زمان حیدری شاعر افغان، راهدار و رکن‌الدین، ملکه شهسوار نسب، غلام امینی دومشهری، اصغر ملایی و عبدالحمید انصاری نسب حضور داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها