پنجشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۱
شهدا با خلوص خود به کمال رسیدند

خوزستان -نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت:شهدا انسان‌های خالص برای خداوند هستند و این خلوص نیت، آن‌ها را به کمال رساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، حجت الاسلام عبدالنبی موسوی فرد شامگاه پنجشنبه در نشست تخصصی با موضوع ایثار وشهادت از منظر قرآن کریم، در نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان، با اشاره به اینکه شهدا مقام رفیعی در نزد خداوند متعال دارند، اظهارکرد: درطول زندگی خود از خداوند متعال این را در خواست می‌کنیم که ما را درصف صدیقین قراردهد.

موسوی فرد با اشاره به اینکه شهدا در مقام صدیقین هستند، ادمه داد: شهدا دارای دو ویژگی به یادخدا و عالم آخرت یا معاد بودند که به یاد مرگ بودن آن‌ها باعث بالارفتن جایگاه آنان در نزد خداوند متعال شد.

امام جمعه اهواز گفت: انسان به هر میزان در عمل و زندگی برای خدا باخلاص باشد، خداوند متعال نیز به اندازه خلوص نیت او را به کمال می‌رساند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان تصریح کرد: برگزاری این نمایشگاه کار وزینی است که در استان خوزستان با همکاری تمامی مسئولین انجام شده و از آن‌ها تشکر و قدردانی می‌کنم.

مدرس حوزه و دانشگاه دراین نشست با اشاره به حدیث پیامبر (ص) اکرم الموت الشهاده اظهارکرد: باکرامت‌ترین مرگ، مرگی است که با شهادت باشد. زیرا شهادت در دین مبین اسلام جایگاه حائز اهمیتی دارد که تمامی خوبان از جمله حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری حسرت آن را می‌خورند.

حجت‌الاسلام اسکندری گفت: شهادت آن‌قدر مقام بالایی است که شهید درعالم آخرت می‌تواند ۷۰ نفر از خانواده خود را شفاعت کند.

وی ادامه داد: خداوند متعال نیز قسم خورده هر کسی خانواده شهید را غضبناک کند؛ خداوند متعال را ناراحت کرده است و هرکسی خانواده اش را شاد کند، خدا را شاد کرده است.

وی با اشاره به آیه ۱۹ سوره حدید «الذین آمنواباالله ورسله اولئک هم الصدیقون والشهدا عندربهم» که اشاره مستقیم به رابطه شهدا با قرآن دارد؛ عنوان کرد: کسانی که ایمان عمیقی با خداوند و پیامبرانش برقرار کنند و ارزش‌های زندگی خود را برطبق معیار و ملاک ائمه تنظیم کنند، می‌توانند به کمال و خوشبختی برسند.

اسکندری گفت: شهید سلیمانی درخصوص شهادت گفتند «اگرمی‌خواهی شهید شوی بایدشهیدزیست شوید» یعنی ارزش‌ها و آرمان‌های خود را برطبق ارزش‌های شهدا تنظیم کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها