شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۹
پرورش نویسنده های کوچک در کانون های پرورش فکری نوجوانان و جوانان خراسان جنوبی

خراسان جنوبی- ارشناس ادبی کانون پرورش فکری نوجوانان و جوانان خراسان جنوبی گفت: وجود کارگاه های نویسندگی در کانون های پرورش فکری نوجوانان و جوانان استان سبب شده است تا افراد با ذوق و استعداد از همان کودکی در مسیر نویسندگی قرار گیرند.

عاطفه اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بیرجند گفت: خوشبختانه در سراسر کانون های پرورش فکری نوجوانان و جوانان استان کلاس های نویسندگی برای کودکان خوش ذوق و با استعداد برگزار می کند.

وی با اشاره به اینکه از ۱۲ مرکز ثابت کانون پرورش فکری نوجوانان و جوانان استان ۷ مرکز دارای مربی ادبی است، افزود: کلاس های نویسندگی در دو شاخه شعر نویسی و داستان نویسی برای کودکان برگزار می شود.

اکبری با بیان اینکه در کلاس شعر نویسی، بچه ها در ابتدا با بیت ها و طریقه شعر نوشتن آشنا می شوند، اظهار کرد: در کلاس داستان نویسی نیز بچه ها داستان هایشان را بر اساس تخیل می نویسند.

کارشناس ادبی کانون پرورش فکری نوجوانان و جوانان خراسان جنوبی ادامه داد: برنامه های متنوعی نیز برای کودکانی که در کلاس های نویسندگی شرکت می کنند، برگزار می شود که از جمله آن برگزاری برنامه دو پنجره است که هرساله در این برنامه از یک شاعر و یا نویسنده مطرح کشور دعوت به عمل می آید تا شعر و داستان های بچه ها را مورد بررسی و نقد قرار دهد.

وی در خصوص مراکزی که مربی ادبی ندارند نیز گفت: با بچه های این مراکز از طریق نوشتن نامه در ارتباط هستیم تا آنها هم بتوانند از شرایط این کارگاه بهره مند شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها