شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۷
بیش از ۲۰ عنوان کتاب جذاب که نویسنده جنوبی معرفی کرد

بندرعباس - یکی از پژوهشگران و نویسندگان پیشکسوت جنوبی، بیش از ۲۰ عنوان کتاب جذاب برای استفاده مخاطبان سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران معرفی کرد.

فریده عصاره در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در هرمزگان، پیشنهادهای خود را برای خرید از نمایشگاه کتاب ارائه و بیان کرد: کتاب‌های مورد علاقه من زیاد هستند.

وی گفت: کتاب‌های نویسنده‌های روس مثل فیودور داستایفسکی بویژه کتاب «برادران کارامازوف» و همین طور کتاب «جنایت و مکافات» او ر ا دوست دارم.

این نویسنده جنوبی افزود: کتاب‌های میلان کوندرا مثل «بارهستی» و «جاودانگی» او، آثار نویسنده‌های آمریکای لاتین مثل کتاب «صد سال تنهایی» و «پاییز پدرسالار» ا ز گابریل گارسیامارکز را خیلی می‌پسندم.

وی همچنین اضافه کرد: قلم عباس معروفی را خیلی دوست دارم مثل کتاب «سال بلوا» و کتاب معروف دیگرش «سمفونی مردگان» و سه رمان «اهل غرق»، «کولی کنار آتش» و «دل فولاد» منیرو روانی پور را برای مطالعه پیشنهاد می‌کنم.

او با اذعان به اینکه کتاب‌های خورخه لوئیس بورخس، نویسنده، شاعر و ادیب معاصر آرژانتینی، به شدت خواندنی و شیرین هستند، ادامه داد: به آثار احمدمحمود مثل رمان «همسایه ها»، «زمین سوخته» و «داستان یک شهر»؛ «داستان دو شهر» اثر چارلز دیکنز؛ داستان‌های غلامحسین ساعدی و صادق هدایت بسیار علاقمند هستم.

عصاره همچنان گفت: «تنگسیر» نخستین رمان صادق چوبک و دیگر داستان‌هایش؛ همه داستان‌های هرمان هسه از جمله «سیذارتا یا سیدهارت» رمانی که به تحول معنوی یک مرد هندی برهمن می‌پردازد و «دمیان» که توسط این نویسندهٔ اهل آلمان نوشته شده و یکی از آثار مشهور ادبی جهان است را به مخاطبان توصیه می‌کنم.

این چهره فرهنگی و ادبی با اشاره به اینکه مطالعات او فقط در زمینه رمان و داستان نیست، ادامه داد: در زمینه روانشناسی که کار قبلی من بوده است کتاب‌های «روانشناسی شناختی» رابرت استرنبرگ با ترجمه دکتر کمال خرازی و دکتر الهه حجازی و کتاب‌های کارل گوستاو یونگ فیلسوف و روان‌پزشک اهل سوئیس را ترجیح می‌دهم.

فریده عصاره از مطالعه تاریخ سخن گفت و افزود: «۲۷ جلد تاریخ تمدن ویل دورانت» که به تاریخ همه کشورهای جهان پرداخته را کتاب بی‌نظیری می‌دانم.

این نویسنده کتابخوان از مطالعه کتاب در زمینه زبانشناسی هم سخن گفت و اضافه کرد: با موضوع زبانشناسی از کتاب‌های زنده یاد محمّدرضا باطنی زبان‌شناس، فرهنگ‌نویس، نویسنده و مترجم معاصر ایرانی؛ فردینان دو سوسور زبان‌شناس و نشانه‌شناس سوئیسی، از بنیانگذاران زبان‌شناسی قرن بیستم و یکی از بنیانگذاران نشانه‌شناسی؛ لو سمینویچ ویگوتسکی روان‌شناس روس؛ آورام نوآم چامسکی زبان‌شناس، فیلسوف، دانشمند علوم شناختی، مورخ، منتقد اجتماعی و فعال سیاسی آمریکایی که گاه «پدر زبان‌شناسی مدرن» نامیده می‌شود را خوانده‌ام و به دیگران نیز پیشنهاد می‌دهم.

او با اشاره به حوزه پژوهش و مطالعه‌اش در زمینه فرهنگ عامه مردم ایران در پایان گفت: به حوزه فرهنگ عامه و تاریخ و تمدن ایران نیز علاقه وافری دارم.

به گزارش ایبنا، رمان «نه مه‌های دریا» آخرین اثر عصاره، در جشن ملی روز خلیج‌فارس (۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) با حضور نویسنده اثر در بندرعباس رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها