دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۰
توسعه کتابخانه‌ها از اولویت‌های منتخب مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس

کهگیلویه و بویراحمد-منتخب مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی، توسعه کتابخانه‌ها را از اولویت‌های کاری خود در مجلس عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یاسوج، محمد بهرامی در دیدار مدیرکل کتابخانه های کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش مهم کتابخانه‌ها در ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی جامعه، تجهیز و توسعه فضای مطالعه را از نشانه‌های توسعه دانست و گفت: رفع مشکلات این حوزه در مجلس شورای اسلامی را به جد پیگیری خواهم کرد.

بهرامی سیف آباد همچنین بر پرداخت سهم نیم درصدی شهرداری‌ها از درآمدهایشان به کتابخانه‌ها تأکید کرد و این امر را راه حلی برای حل بسیاری از مشکلات این نهاد فرهنگی دانست.

وی در ادامه بر تصویب قوانینی برای حمایت از حقوق کتابداران و وصول آسان سهم نیم درصدی شهرداری‌ها تأکید کرد.

منتخب مردم بویراحمد، دنا و مارگون در پایان، توسعه زیرساخت‌های فرهنگی را از مهم‌ترین برنامه‌های حوزه فرهنگ خود دانست و گفت: کتابخانه مرکزی استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان شناسنامه فرهنگی این استان، از جمله پروژه‌هایی است که به جد برای رفع مشکلات آن تلاش خواهم کرد.

دیدار بهرامی سیف آباد با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد، در حالی صورت گرفت که نبود اعتبار برای راه‌اندازی کتابخانه مرکزی این استان، یکی از مهم‌ترین مشکلات فرهنگی این استان به شمار می‌رود.

در این دیدار، جبارنژاد ضمن بر ضرورت توجه نمایندگان به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و حمایت از کتابخانه‌ها، اظهار داشت: نمایندگان استان می‌توانند در مجلس از اصلاح قوانین مربوط به نهاد کتابخانه‌ها دفاع کنند و مشکلات کتابخانه‌های استان، از جمله نبود اعتبار برای راه‌اندازی کتابخانه مرکزی، را پیگیری نمایند.

وی نبود کتابخانه مرکزی را یکی از مهم‌ترین مشکلات فرهنگی استان دانست و گفت: کتابخانه مرکزی آیت‌الله ملک حسینی یاسوج از سال ۱۳۸۶ فعالیت خود را به عنوان کتابخانه مرکزی شهرستان آغاز کرده و از سال گذشته برای تبدیل شدن به کتابخانه مرکزی استان وارد فاز بازطراحی شده است. با این حال، تکمیل این پروژه نیازمند توجه و همت مسئولان، به خصوص نمایندگان مردم در مجلس، است.

جبارنژاد در ادامه به دستاوردها و خدمات نوین کتابخانه‌های عمومی اشاره کرد و گفت: کتابخانه‌ها از وظایف سنتی خود فراتر رفته و به مراکزی چندمنظوره برای فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و آموزشی تبدیل شده‌اند. برگزاری کارگاه‌های آموزشی، محافل ادبی، کانون‌های قرآن و نهج‌البلاغه و ایجاد فضاهایی برای کودکان و نوجوانان از جمله این فعالیت‌ها هستند.

وی همچنین به طرح اصلاح قانون تأسیس و نحوه اداره کتابخانه‌های عمومی و ضرورت حمایت نمایندگان از این طرح پرداخت.

در پایان این دیدار، لوح تبریک دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به نماینده منتخب مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی اهدا شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها