جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۶
روایت بی‌سیم‌چی شهید زین‌الدین از جنگ / بی‌سیم‌چی که جانباز شیمیایی شد

جشن امضا کتاب «بی‌سیم‌چی تخس» اثر فائزه سعادتمند، روایت زندگی ابوالقاسم عموحسینی بی‌سیم‌چی شهید زین‌الدین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا مراسم جشن امضای کتاب «بی‌سیم‌چی تخس» با محوریت خاطرات شفاهی ابوالقاسم عمو حسینی اثر فائزه سعادتمند از نشر حماسه یاران با حضور نویسنده اثر برگزار شد.


سعادتمند، نویسنده کتاب «بی‌سیم‌چی تخس» در خصوص این کتاب اظهار کرد: ابوالقاسم عموحسینی از رزمنده‌های واحد مخابرات لشکر ۱۷ علی بن‌ابی طالب است که خاطرات خود را از زمان جنگ در دفتر خود یادداشت می‌کرد.


وی افزود: وقتی تصمیم گرفتیم در خصوص این فرد بنویسیم متوجه شدیم خاطرات نوشته شده در زمان جنگ کمبودهای جدی داشت و یکسری از توصیفات صحنه‌های مختلف و مهم را کم داشت و برای جبران این کمبودها مصاحبه‌هایی با ابوالقاسم عموحسینی انجام شد و اثر حاضر ماحصل دست نوشته‌ها و مصاحبه‌های فراوان است.


نویسنده کتاب «بی‌سیم‌چی تخس» تصریح کرد: ابوالقاسم عموحسینی جانباز شیمیایی است و ریه‌های او در زمان جنگ آسیب جدی دیده است و به همین دلیل، شرایط حضور در اجتماع را بسیار کم دارد و مصاحبه‌ها در بستر فضای مجازی یا به صورت تلفنی پیش رفت.


سعادتمند خاطرنشان کرد: حتی یادآوری خاطرات هم او را به هم می‌ریزد، زیرا بسیاری از رفقای او در زمان جنگ به شهادت رسیدند و یادآوری آن افراد ابوالقاسم عموحسینی را اذیت می‌کرد و قرار شد هر موقع که شرایط مناسبی برقرار بود سوالات در فضای مجازی مطرح می‌شد.


وی در خصوص پروسه زمانی نوشتن کتاب گفت: به دلیل شرایط خاص راوی پر کردن کمبودهای یادداشت‌ها زمان زیادی برد، نوشتن این کتاب را در سال ۱۳۹۸ پیشنهاد شد و سال گذشته به چاپ رسید.
نویسنده کتاب «بی‌سیم‌چی تخس» گفت: به دلیل اینکه ابوالقاسم عموحسینی بی‌سیمچی شهید مهدی زین‌الدین بود، اثر پیچیدگی‌های خاصی داشت، زیرا بچه‌های لشکر ۱۷ علی‌بن‌ابی طالب حساسیت روی او دارند و خاطرات باید عیناً روایت شود و چندین بار این اتفاق افتاد که دوستان ابوالقاسم عموحسینی کار را مطالعه می‌کردند و کمبودهای آن را می‌گفتند و دوباره بازنویسی می‌شد و حتی بعضی خاطرات در بازنویسی اضافه شد.


وی با اشاره به ایده نوشتن کتاب اظهار کرد: حسین کاجی مدیر انتشارات حماسه یاران از قدیم با ابوالقاسم عموحسینی آشنایی داشت و در جریان وجود خاطرات این فرد قرار گرفت و او را به موسسه دعوت کرد.


گفتنی‌است؛ سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم، بسازیم» ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir برگزار می‌شود.

اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را اینجا بخوانید.

برچسب‌ها

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها