جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۷
رفع چالش اقتصادی دانشجویان مهم‌ترین هدف انتشارات دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) است

مدیر مرکز نشر آثار و نشریات دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) گفت: تلاش برای رفع چالش اقتصادی دانشجویان از مهمترین اهداف این انتشارات است که در این زمینه عرضه کتب درسی مورد نیاز دانشحویان با قیمت مقرون به صرفه در حال انجام است.

حمیدرضا نویدی‌مهر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) با اشاره به حضور مرکز نشر آثار و نشریات دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) از شهر مشهد در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار کرد: این انتشارات در سال گذشته با ۴۸ عنوان کتاب در هر دو بخش حضوری و مجازی در نمایشگاه کتاب تهران حضور داشت و در سال جاری نیز با بیش از ۵۰ عنوان کتاب که شامل ۸ عنوان تازه نشر است در بزرگترین رویداد فرهنگی کشور شرکت کردیم.

وی افزود: عمده فعالیت‌های مرکز نشر آثار و نشریات دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) در حوزه فنی و مهندسی و در بخش علوم انسانی در شاخه مدیریت است، اما بیش از ۹۰ درصد آثاری که در انتشارات دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) به چاپ رسیده در حوزه فنی و مهندسی و عمدتاً جزو کتب درسی محسوب می‌شوند.

مدیر مرکز نشر آثار و نشریات دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) با اشاره به برنامه سال جاری این انتشارات تصریح کرد: هدف ما فعالیت و تولید بیشتر در حوزه فنی و مهندسی و حوزه‌های علوم انسانی است و در بخش دیگر بازچاپ آثاری است که کتب درسی دانشگاهی هستند که باید برای نیم سال اول تحصیلی سال ۱۴۰۳ عرضه شوند.

نویدی‌مهر با بیان اینکه بخشی از فرآیند فعالیت این انتشارات در زمینه بازچاپ آثار است، تصریح کرد: کتاب «هیدرولیک کانال‌های باز» و «سیستم‌های آبیاری در حوزه کشاورزی» از جمله عناوین شاخصی هستند که در سطح کشور به عنوان کتاب درسی دانشگاهی تدریس می‌شوند و بسیار قابل توجه است.

عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) ادامه داد: عمده آثار این انتشارات تالیفی هستند که متعلق به اساتید به نام دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) و برخی از اساتید کشوری است، اما در این میان عناوین ترجمه شده نیز وجود دارد.

وی با اشاره به هدف این انتشارات بیان کرد: انتشارات دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) اهتمام ویژه‌ای در راستای عرضه کتاب‌ها با قیمت مقرون به صرفه و رفع چالش اقتصادی دانشجویان دارد؛ متاسفانه جزوه‌نویسی یکی از چالش‌های موجود در بازار نشر کشور است و تلاش داریم تا کتاب‌های مورد نیاز دانشجویان با قیمت حداقلی به چاپ رسیده و عرضه شوند تا با این فرایند به دانشجویان کمک شود که راحت‌تر به منابع درسی خود دسترسی داشته باشند.

گفتنی است؛ مرکز نشر آثار و نشریات دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) وابسته به آستان قدس رضوی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها