شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۰
راهبرد رهبر معظم انقلاب اسلامی در مسئله فلسطین تقویت جبهه مقاومت است

صلح میرزایی، نویسنده و تدوینگر کتاب گفت: نوشتن این کتاب باعث خشم نخست وزیر رژیم صهیونیستی شد و در سازمان ملل به دست گرفته و این کتاب را از روی اعتراض معرفی کرد. راهبرد رهبر معظم انقلاب اسلامی در مسئله فلسطین تقویت جبهه مقاومت و رساندن آنها به این سطح از بلوغ است که خود بتوانند سلاح تولید کنند. طراحی و اجرای عملیات کنند و با مذاکره و مسائل دیپلماتیک مسائل خود را حل کنند. راهبرد انقلاب اسلامی رساندن جبهه مقاومت به یک بلوغ بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا حسین محمدی سیرت، دبیر نشست رونمایی کتاب «فلسطین از نگاه مقام معظم رهبری» که ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در سرای ملل نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد، گفت: کتاب «فلسطین از نگاه مقام معظم رهبری» به زبان اردو و کردی سورانی است که البته به زبان‌های دیگر هم ترجمه شده است تا برای مخاطب عام قابل استفاده باشد. طبیعتاً نگاه ایشان نسبت به فلسطین روز به روز جایگاه خود را نشان داد.

در ادامه صلح میرزایی، نویسنده و تدوینگر کتاب گفت: از همه برادران که برای نشر نظریه رهبری معظم انقلاب اسلامی تلاش کردند تشکر می‌کنم. مسئله فلسطین همزاد و همزمان با نهضت حضرت امام در سال ۱۳۴۱ هجری شمسی است و نقش انقلاب اسلامی در حیات دوباره دادن به مبارزات فلسطینی نقش بی بدیلی دارد و توسعه این مبارزه و هدفگذاری تا پیروزی و آزادی قدس شریف همیشه از راهبردهای رهبر کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری بوده است.

وی افزود: کتاب فلسطین در واقع یک برداشت و یک گزارش و روایتی است از تفکر رهبر معظم انقلاب در مسئله فلسطین و بیاناتی که ایشان داشتند. بیاناتی در مورد تاریخچه فلسطین، حذف فلسطین، جنایت رژیم صهیونیستی، حمایت غرب از این رژیم اشغالگر، قهرمانان فلسطینی و راه حل نجات فلسطین و شبهاتی که وجود دارد. از بیانات رهبر معظم انقلاب استفاده شده و این کتاب بارها به زبان‌های مختلف ترجمه شده است.

صلح میرزایی بیان کرد: نوشتن این کتاب باعث خشم نخست وزیر ملعون رژیم صهیونیستی شد و در سازمان ملل به دست گرفته و این کتاب را از روی اعتراض معرفی کرد. راهبرد رهبر معظم انقلاب اسلامی در مسئله فلسطین تقویت جبهه مقاومت و رساندن آنها به این سطح از بلوغ است که خود بتوانند سلاح تولید کنند. طراحی و اجرای عملیات کنند و با مذاکره و مسائل دیپلماتیک مسائل خود را حل کنند. راهبرد انقلاب اسلامی رساندن جبهه مقاومت به یک بلوغ بوده است.

وی گفت: یکی از مناطق مهم جهان اسلام مناطقی است که برادران عزیز کرد و اردو زبان هستند و این مسلمین نسبت به آرمان فلسطین حساسیت دارند و ترجمه کتاب به این دو زبان می‌تواند کمکی باشد به این برادران و خواهران تا در کنار همه مسلمانان جهان در یک صف واحد بایستند و بازو به بازو نماز شکر را در قدس شریف اقامه خواهیم کرد.

در ادامه شیخ علی‌زاده، مدیر ترجمه فارسی در لبنان که کتاب را به زبان عربی ترجمه کرد، گفت: من مترجم کتاب نیستم اما در شروع ترجمه این کتاب کار کردم. شرح مهمی که راجع به موضوعات این کتاب به طور مختصری برای حل غزه و فلسطین برای مردم و مقام معظم رهبری دادند و تکلیف مردم و حکام را در کشورهای عربی و غیر عربی نشان دادند.

وی افزود: تاریخچه‎ای از مظلومیت فلسطین را در این کتاب نشان دادند که لازم است مردم و مسئولین سعی بسیاری در تحقق این امر داشته باشیم.

در ادامه این نشست منیر شفیق گفت: من همواره همه سخنرانی رهبر به خصوص در مورد فلسطین را پیگیری می‌کنم، در این چند ماه سخنرانی‌های ایشان تاثیر زیادی در سرنوشت جنگ غزه داشت. با تمام وجودم پیگیری می‌کنم و احساس می‌کنم که باید منتشر شود.

همچنین دراد حماد، نایب رئیس جایزه فلسطین گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران فرمایشات زیادی در مورد حکومت اسلامی و موسسه فلسطین دارد و هدف از آنها این است که ایده رهبر را به تمام جهانیان برسانند. از آینده فلسطین با قدرت صحبت می‌کنند که این مسئله مهمی است.

نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت) ۱۴۰۳ (در محل مصلای امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را اینجا بخوانید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط