دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۸
وزارت فرهنگ و بانک ملی برای تاسیس کتابفروشی مشارکت کنند

رئیس نمایشگاه کتاب در دیدار با مدیرعامل بانک ملی ایران، موضوع بهره‌برداری از ملک شعب بلااستقاده این بانک برای تاسیس کتابفروشی را پیشنهاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، ابوالفضل نجارزاده، در دیدار با رئیس سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران، ضمن تشکر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران، گفت: بانک ملی با حدود یک قرن سابقه، نه‌تنها در حوزه مالی، بلکه در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی نقش ایفا می‌کند.

مدیرعامل بانک ملی با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری در حوزه کتاب و تاکید رئیس جمهور بر توجه به فرهنگ گفت: بانک ملی ایران تلاش کرده در حوزه فرهنگ، با همکاری و تعامل بیشتر با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این دغدغه‌مندی را پاسخ دهد و علاقه‌مند به همکاری‌های بیشتر نیز در این زمینه است.

نجارزاده افزود: بانک ملی تلاش‌کرده از طریق شرکت چوب کاغذ مازندران در تامین کاغذ کتاب درسی و نشر کتاب کمک‌رسان باشد.

مدیرعامل بانک ملی گفت: همکارانم تلاش کردند به نحو مطلوب به ارائه خدمات در این دوره از نمایشگاه بپردازند.

تاکید بر ارائه تسهیلات کم‌بهره به فعالان حوزه نشر

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این جلسه ضمن تشکر از همراهی بانک ملی در سی‌پنحمین نمایشگاه کتاب تهران به استقبال مخاطبان اشاره کرد و گفت: اینکه چندمیلیون نفر حول موضوع کتاب و فرهنگ دور هم جمع شوند، از اتفاقات کم‌نظیر در کشور و حتی دنیا است.

یاسر احمدوند با اشاره به اینکه تعاملات این وزارتخانه با بانک ملی قابلیت توسعه دارد، بیان کرد: عمده فعالیت در حوزه کتاب در بخش خصوصی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اشتغال‌آفرینی در حوزه فرهنگ با سرمایه‌گذاری اندک نیز قابل انجام است، افزود: ارائه تسهیلات با نرخ مناسب به فعالان حوزه نشر، علاوه بر اشتغال‌زایی می‌تواند در این حوزه تحول نیز به وجود آورد.‌

رئیس نمایشگاه کتاب تهران ادامه داد: امیدواریم، سال ۱۴۰۳ با همت شما در حوزه‌های مختلف؛ ازجمله تسهیلات مورد نیاز فعالان فرهنگی و صنعت چاپ و نشر، اجاره به شرط تملیک برای فعالان این حوزه و تسهیلات خرید کاغذ ایرانی، فعالان این عرصه بتوانند دریافت کنند.

احمدوند با اشاره به گسترش فعالیت الکترونیک بانک ملی ایران گفت: امروزه با توجه به پیشرفت‌های الکترونیک، برخی از شعبه‌های بانک تعطیل شده است که اتفاقاً در مکان‌ها و موقعیت‌های خوبی هم هستند. از طرف دیگر وسعت و مساحت خوبی دارند. از این رو می‌توان از آن‌ها به‌عنوان کتابفروشی استفاده کرد که حتی با نشان بانک ملی فعالیت کنند، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تجهیز این شعب، کمک خواهد کرد.

در ادامه نجارزاده با استقبال از پیشنهاد رئیس نمایشگاه کتاب و با اشاره به شعار سال، گفت: سعی می‌کنیم، سال جاری همکاری بسیار بیشتری به منظور افزایش تولیدات محصولات فرهنگی و به‌ویژه کتاب انجام دهیم و از پیشنهادات استقبال و سعی می‌کنیم در مسیر اجرایی شدن آن‌ها حرکت کنیم.

وی با اشاره به عزم بانک ملی بر حمایت از صنعت نشر گفت: تامین مالی زنجیره نشر در دستور کار قرار دارد و امیدواریم بتوانیم یک زنجیره خدمات از تامین و تولید مواد اولیه تا مراحل بعد را در حوزه کاغذ طراحی و اجرا کنیم. موضوع اصلی این است که این اراده و علاقه‌مندی در بین همکاران ما وجود دارد که امیدوارم به مرحله عملی و مثمرثمر برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها