یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۸
روابط فرهنگی ملت‌ها را به هم پیوند می‌دهد

سفیر عمان گفت: روابط سیاسی، ارتباط بین دولت‌ها را برقرار می‌کند در حالی‌که روابط فرهنگی ملت‌ها را به هم پیوند می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا ابراهیم‌بن‌المعینی، یکشنبه (۲۳ اردیبهشت) در دیدار با یاسر احمدوند، رئیس سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با بیان اینکه نمایشگاه کتاب، عنصر مهمی در تبادل فرهنگی کشورهاست افزود: روابط سیاسی، ارتباط بین دولت‌ها را برقرار می‌کند؛ در حالی‌که روابط فرهنگی ملت‌ها را به هم پیوند می‌دهد.

سفیر عمان ضمن ابراز خرسندی از ترجمه برخی رمان‌های عمانی به زبان فارسی گفت: این امر موجب غنای فرهنگی دو کشور خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه روابط فرهنگی ایران و عمان تنها در برگزاری نمایشگاه کتاب خلاصه نمی‌شود، گفت: در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم که در ایام دهه فجر برگزار می‌شود نیز مشارکت داشتیم.

رئیس نمایشگاه کتاب نیز در ادامه با اشاره به روابط بسیار خوب دولت ایران و عمان ادامه داد: علاقه‌مند هستیم هر سال با قدرت در نمایشگاه کتاب مسقط شرکت کنیم.

یاسر احمدوند با اشاره به اینکه ظرفیت ترجمه آثار نویسندگان دو کشور وجود دارد و از آن استقبال می‌کنیم، بیان کرد: اشتراکات فرهنگی دو کشور کمک می‌کند که تبادل فرهنگی بین گروهای مختلف نویسندگان، شاعران و تصویرگران به منظور ارتقاء سطح فرهنگی دو کشور برقرار شود.

به گزارش ایبنا؛ سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» تا ۲۹ اردیبهشت در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه KETAB.IR به صورت مجازی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها