دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۹
غرفه‌ای با اسکیس چهرهای ماندگار ادبیات

دیواره‌های جانبی غرفه انتشارات خوارزمی پس‌زمینه‌ای زرد رنگ است و اسکیس‌پرتره‌هایی از نویسندگان و شاعران ایران و جهان که روی این پیش زمینه زرد رنگ درخشندگی مطلوبی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا غرفه خوارزمی در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران از جمله غرفه‌هایی است که با یک طراحی خاص هم راستا با مضامین انتشاراتی‌اش، حسی خاص و نوستالژیک از فضای ادبیات در جهان متبادر می کند.

بر روی دیواره‌های جانبی غرفه از زمینه‌ای زرد استفاده شده و اسکیس‌پرتره‌هایی از نویسندگان و شاعران ایران و جهان که با متد طراحی دیجیتال روی آن نقش بسته است.

استفاده از رنگ زرد در زمینه به آن ارواح پاک و جاودان حسی پر از زندگی بخشیده است. طوری که گویا از میان تلاءلویی از نور خورشید و از نقطه‌ای نورانی به انسان و عصر حاضر نگاه می‌کنند، نگاهی متفکرانه از دریچه‌ای که هیچگاه بسته نخواهد شد. کتاب دریچه‌ایست میان آدمیان عصر حاضر و آنها که نوشتند و نقش بستند و حالا در میان ما نیستند.

یکی از زیبایی‌های بصری مهم در غرفه خوارزمی مجلد کتاب‌های این انتشارات است که در یونیفرم آن از طیف رنگی زرد، صورتی و رنگ های ملایم استفاده کرده است.

نام کتاب به صورت درشت در زمینه‌ای تک رنگ، حس نوستالژیک و طرح‌های قدیمی کتاب را منتقل می‌کند. همان طور که استراتژی انتشارات خوارزمی در چند سال اخیر رجوع به گذشته و استفاده از گنجینه کهن ادبیات کلاسیک در طول تاریخ بوده است.

این غرفه برای تزیینات داخلی خود از عنصر گیاه استفاده کرده است. چیدمان زمینه زرد با سبزینه گیاه، حس درخت و خورشید را در دل نمایشگاه زنده می‌کند. با نقشی که یادآور اتودهای ابتدایی طراحی است و هنرمندان جاودانی که برای ما پیام آوران صلح در جهان بودند.

نقاش و طراح اسکیس‌پرتره‌های غرفه خوارزمی، امین سرابندی است که چندی پیش این طرح‌ها را به پیشنهاد مدیریت انتشارات برای لب برگردان کتاب‌ها یا همان قسمت معرفی نویسنده و مترجم، با نرم‌افزارهای دیجیتالی طراحی کرده است که حالا در ابعادی بزرگتر چاپ و روی دیواره های غرفه استفاده شده است.

گفتنی است غرفه خوارزمی در شبستان اصلی راهرو شماره ۱۲ نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ میزبان بازدیدکنندگان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها