دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۷
اقدامات متنوع کتابخانه‌ها در راستای اجرای عدالت فرهنگی در گیلان است

گیلان- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان با اشاره به اقداماتی همچون ایجاد کتابخانه های عمومی در مناطق کم برخوردار، راه‌اندازی طرح کوله کتاب ویژه مناطق فاقد کتابخانه عمومی و ایجاد فضاهای مناسب کتابخانه‌ای برای سالمندان گفت: اقدامات متنوع کتابخانه‌های عمومی در راستای اجرای عدالت فرهنگی در سراسر استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در رشت، یاسر تقوی در نشست امضای تفاهم نامه همکاری میان اداره های کل کتابخانه های عمومی و بهزیستی گیلان با اشاره به همکاری‌های دو جانبه دو مجموعه طی سالهای گذشته و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و آموزشی بیان کرد: برنامه ریزی جدی برای رفع مشکلات و کمبودها در شاخص های مختلف مطالعه در گیلان یکی از مهمترین اهداف دست اندرکاران کتابخانه های عمومی است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، رشد و توسعه در برخی از کشورهای پیشرفته دنیا را مرهون حرکت در مدار فرهنگ دانست و گفت: مطالعه و کتابخوانی ریشه حل بسیاری از مشکلات در حوزه های مختلف اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است و توجه متولیان به امر کتاب و کتابخوانی دارای اثرات مثبت و سازنده ای برای همه اقشار مردم است.

وی با ابراز خرسندی از همکاری های مستمر با مجموعه بهزیستی گیلان برای رفع موانع و کاستی های موجود در مسیر حضور و بهره مندی توانخواهان و مددجویان، بر آمادگی اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان برای خدمت رسانی به این بخش تاکید کرد.

طوفانی: آماده ایجاد مراکز مشاوره در کتابخانه‌های عمومی گیلان هستیم

مدیرکل بهزیستی استان گیلان نیز در این جلسه با اشاره به ارائه خدمات متنوع فرهنگی، آموزشی، پزشکی و روانشناسی و مشاوره به مددجویان و توانخواهان تحت پوشش، از آمادگی ایجاد مراکز مشاوره در کتابخانه های عمومی گیلان خبر داد.

آریا طوفانی اظهار داشت: یکی از مهمترین بخش‌های عملکرد و اقدامات اثربخش برای جامعه هدف بهزیستی، زمینه سازی اقدامات و فعالیت های فرهنگی متنوع در قالب طرح های خلاقانه با کمک و هم افزایی با دستگاه‌های فرهنگی استان است.

وی، رشد آگاهی و بستر رشد فرهنگی جامعه تحت پوشش بهزیستی گیلان را از اهداف مهم و رسالت‌های ذاتی این نهاد عنوان کرد و گفت: تحقق این اهداف می تواند راهگشای دیگر اقدامات شود و رضایتمندی مردم بویژه جامعه مخاطب را به دنبال داشته باشد.

طوفانی عنوان کرد: علاوه بر تمامی خدماتی که وظیفه ذاتی سازمان بهزیستی است، این نهاد خود را موظف می داند تا بستر را برای ارتقاء موضوعات فرهنگی به ویژه برای جامعه هدف بهزیستی فراهم کند.

وی همچنین ایجاد کتابخانه در برخی از مراکز تحت نظارت بهزیستی را نیز فرصتی مناسب و ویژه برای ارتقاء سطح فرهنگ و آرامش درونی مددجویان دانست و گفت: با توجه به تعدد مراکز تحت نظارت بهزیستی مانند خانه های شبانه روزی و مراکز نگهداری سالمندان باید از ظرفیت فرهنگی کتابخانه ها برای مددجویان مقیم در مراکز نیز استفاده شود.

امضای تفاهم نامه همکاری مشترک مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان و مدیرکل بهزیستی استان پایان‌بخش این نشست بود.

ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارتقای سطح فرهنگی افراد و خانواده های تحت پوشش سازمان بهزیستی گیلان، ارائه خدمات فرهنگی به افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی، اجرای برنامه‌های آموزشی، مسابقات و جشنواره‌های فرهنگی در جهت کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای سطح توانایی‌های معلولان و ایجاد کتابخانه‌های عمومی مشارکتی یا پیشخوان کتابخانه‌ای از مهمترین مفاد تفاهمنامه همکاری مشترک میان ادارات کل کتابخانه های عمومی استان و بهزیستی گیلان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها