چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۸
«راه سفید» سفارش خود شهید بود

فاطمه سادات کیایی، نویسنده کتاب «راه سفید» گفت: برای نوشتن کتاب فقط با همسر ایشان مصاحبه شد اما قبل از شهادت شهید و به واسطه آشنایی کمی که من با آنها داشتم، با خود شهید نیز مصاحبه مفصلی درباره رفتن به سوریه گرفته بودم.

فاطمه سادات کیایی نویسنده کتاب «راه سفید» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: من خبرنگار حوزه ایثار و شهادت هستم و چون با بحث مقاومت و سوریه و نیروهای فاطمیون ارتباط داشتم، این ارتباط باعث شد پس از شهادت ابوزینب، کتاب زندگی او را تالیف کنم.


وی درباره موضوع کتاب «راه سفید» گفت: داستان زندگی شهید مدافع حرم محمدجعفر حسینی از شهدای فاطمیون است. این شهید از اولین نفراتی بودند که قبل از اینکه فاطمیونی تشکیل شود، به عنوان یک افغانستانی از ایران به سوریه می‌روند. از طریق دوستان اهل هیات و جهادی با عده‌ای از بچه‌های حاج حسین همدانی بسیجی گروهی تشکیل می‌دهند و به سوریه می‌روند. داستان رفتن ایشان به سوریه جذاب است.

کیایی افزود: همسر شهید در کتاب «راه سفید» از زندگی مشترکشان و ماجرای رفتن به سوریه و جانبازی او را می‌گوید. چون همسر شهید روایت‌گر این کتاب است، قصه کتاب از زمان ازدواج تا شهادت اوست. هرچند در طی داستان گریزهایی هم به دوران قبل از ازدواج و کودکی می‌زند. کمی از روحیات و خصوصیات ایشان می‌گوید، ماجرای سوریه رفتن و حضور ایشان در بزنگاه‌هایی چون اتفاقات ۸۸ نیز در کتاب آمده است.

نویسنده کتاب «راه سفید» افزود: برای نوشتن کتاب فقط با همسر ایشان مصاحبه شد اما قبل از شهادت شهید و به واسطه آشنایی کمی که من با آنها داشتم، با خود شهید نیز مصاحبه مفصلی درباره رفتن به سوریه گرفته بودم. آشنایی با ابوحامد و پیوستن به فاطمیون را خود شهید برای بنده بیان کردند، این مطالب نیز در کتاب آمده، اما از زبان شهید نیست. در واقع کتاب به گونه‌ای سفارش خود شهید بود، زمانی که با خود شهید قبل از شهادت مصاحبه کردم. گفتند مصاحبه‌ها را منتشر نکنید تا بعد از شهادت، هنگامی که شهید شدند، بنده تصمیم گرفتم کتابشان را بنویسم.


کیایی درباره کتاب جدید خود گفت: کتاب دیگری در دست چاپ دارم و درباره یکی از شهدای حادثه تروریستی مجلس، شهید سیدمهدی تقوی است و توسط انتشارات جهاد دانشگاهی منتشر می‌شود، چرا که شهید از کارمندان جهاد دانشگاهی بودند.


وی با اشاره به شعار نمایشگاه «بخوانیم و بسازیم» و تاتیر و نقش کتاب‌های حوزه دفاع مقدس در ایحاد امید و انگیزه در جامعه گفت: کتاب‌های حوزه ادبیات پایداری، همانگونه که از اسم‌شان مشخص است، با چنین هدفی منتشر شده‌اند. در واقع یکی از اهداف ادبیات پایداری این است که در روزهای سختی و شدت و موانع، آن سرگذشت‌ها بتوانند ما را کمک کنند، قطعاً در حال حاضر نیز آنها می‌توانند کارگشا باشند و الگوی خوبی به ما نشان دهند، البته که بستگی به خود مخاطب دارد که چه برداشتی از آن کتاب‌ها داشته باشد.

نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ با شعار «بخوانیم و بسازیم» ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط