پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۵
۷۰ هزار عنوان کتاب چاپ نخست در نمایشگاه کتاب عرضه شده است

رئیس نمایشگاه کتاب تهران در دیدار با رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور، گفت: ۷۰ هزار عنوان کتاب چاپ نخست در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ عرضه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) حجت‌الاسلام و المسلمین حسن درویشیان، پنج‌شنبه (۲۷ اردیبهشت) در بخش تشریفات نمایشگاه کتاب تهران با یاسر احمدوند، رئیس این رویداد دیدار و گفت‌وگو کرد.

احمدوند در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری نمایشگاه کتاب گفت: خوشبختانه نمایشگاه با نشاط در جریان است و استقبال خوبی از سوی مخاطبان و ناشران محقق شده است به‌گونه‌ای که مردم قبل از ساعت آغاز به کار رسمی نمایشگاه در مصلا حضور پیدا می‌کنند.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳، ۷۰ هزار عنوان کتاب چاپ نخست عرضه شده است؛ افزود: در نمایشگاه مجازی که به‌طور همزمان با نمایشگاه حضوری در حال برگزاری است تاکنون ۷۰۰ هزار عنوان کتاب به فروش رفته است.

احمدوند درباره مسائل حوزه تولید کاغذ داخلی گفت: در حال حاضر کارخانه چوب و کاغذ مازندران با حداکثر توان خود به تولید مشغول است و کتاب‌های درسی با کاغذ ایرانی تولید می‌شود.

وی با اشاره به نیاز ۱۳۰ هزار تنی کشور در تولید کاغذ گفت: کارخانه چوب و کاغذ مازندران سالانه ۶۰ هزار تن کاغذ تولید می‌کند.

رئیس نمایشگاه کتاب تهران، با اشاره به فعالیت برخی از تولیدکنندگان کاغذ سنگی در کشور ادامه داد: اگر این روش فراگیر شود، هم نیاز به چوب کمتر می‌شود هم مصرف آب کاهش پیدا می‌کند. این نوع کاغذ با سنگ آهک و مواد پتروشیمی تولید می‌شود و هزینه آن هم تقریباً نصف کاغذ خارجی است.

احمدوند با بیان اینکه کارخانه کاغذ شیراز آماده بهره‌برداری است، گفت: این کارخانه در حال حاضر با مشکل تامین برق مواجه است. با افتتاح کارخانجات کاغذ در کشور که در دست ساخت و تکمیل هستند، نیاز حداکثری کاغذ در کشور تامین و در حوزه فرهنگی به خودکفایی می‌رسیم.

حجت‌الاسلام حسن درویشیان در ادامه ضمن خداقوت به مسئولان برگزاری نمایشگاه، استقبال از این رویداد را مثبت و درخور توجه ارزیابی و به سیاست دولت مبنی بر تامین و پیشرفت صنایع بزرگ داخلی تاکید کرد.

به گزارش ایبنا، سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها