خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ انتشارات دانشگاه عالی دفاع ملّی بهعنوان سازوکاری علمی و سازمانی در توسعه ادبیات راهبردی به تدوین متون آموزشی مدیران عالی کشور در حوزه مسائل راهبردی، دفاعی و امنیتی میپردازد.
پژوهشها نشان میدهند که «همکاری و شبکههای اجتماعی» موجب تقویت بهاشتراکگذاری دانش و نوآوری میشوند؛ بهعنوان مثال، همکاری و بهاشتراکگذاری دانش از طریق استفاده برخط از انجمنهای خبرگی، فعالتر میشود تا ایدهها و شیوهها در برقراری ارتباطات جدید سریعتر تولید شوند.
انرژی دادن به کارکنان، موجب تقویت نوآوری میشود. بهاشتراکگذاری دانش آشکار تأثیر مهمی بر سرعت و عملکرد نوآوری و بهاشتراکگذاری دانش فنی اثر معناداری بر کیفیت نوآوری و عملکرد عملیاتی دارد و در سراسر کتاب آمده است که ابتکارات مدیریت دانش در سازمانها نتایج مثبتی را به همراه داشته است.
عوامل کلیدی مدیریت دانش، فرایندهای هماهنگی میان گروههای ارائه خدمات، همکاری بین فرهنگی (چندفرهنگی) با استفاده از فناوری، ایجاد شبکههای افقی و عمودی برای حمایت از کسبوکار، تجزیهوتحلیل شبکههای اجتماعی، تجزیهوتحلیل شبکههای دانش بصری و تیمهای رهبری با عملکرد عالی برخی از عناوین فصول پانزدهگانه این کتاب هستند.
کتاب «مدیریت دانش: همکاری و شبکههای اجتماعی» در ۴۳۴ به بهای ۱۵۵ هزار تومان از سوی انتشارات دانشگاه عالی دفاع ملی راهی بازار نشر شد.
این کتاب در سی و پنجمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران عرضه و از طریق خرید حضوری یا مجازی، در اختیار پژوهشگران و علاقمندان قرار دارد.
نظر شما