جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۴
نمایشگاه کتاب یک رسانه عظیم است

منتخب مردم دورود و ازنا در مجلس دوازدهم شورای اسلامی با اشاره به اینکه نمایشگاه کتاب یک رسانه عظیم است، افزود: معرفی ظرفیت‌های فرهنگی ایران در نمایشگاه کتاب، تلاش امپراتوری‌های رسانه‌ای غرب را برای تخریب ایران بی‌اثر می‌کند.

روح‌الله لک علی‌آبادی در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) با اشاره به اینکه نمایشگاه کتاب ظرفیت بسیار زیادی است، افزود: همزمانی برگزاری نمایشگاه حضوری و مجازی، به‌منظور اجرای عدالت فرهنگی گامی قابل تقدیر است.

منتخب مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نمایشگاه کتاب مانند ویترینی است که می‌تواند ظرفیت‌های فرهنگی کشور را به نمایش بگذارد، گفت: هرگاه قرار است یک ناهنجاری تبدیل به هنجار شود نیاز به یک کار فرهنگی بزرگ داریم، بسیاری از مسائل که دغدغه مردم، مسئولین و دولت است با فعالیت فرهنگی می‌تواند پاسخ مناسبی داشته باشند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی کتاب می‌تواند یک الگو، برای مناسبت‌های فرهنگی در کشور باشد، ادامه داد: در مجلس دوازدهم با قوت و قدرت، پشتیبانی‌های لازم از نمایشگاه انجام می‌شود.

علی‌آبادی با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه کتاب گفت: برخی مکان‌ها در نگاه مردم جایگاه خاصی دارد و صرف حضور در آن مکان مهم است. از سوی دیگر، برخی از مکان‌ها، امواج مثبتی دارند که در ناخودآگاه افراد تاثیر دارد و به نظر من نمایشگاه کتاب این‌گونه است.

وی با تاکید بر مزیت‌های برگزاری نمایشگاه کتاب تهران گفت: همه افرادی که در همه سطوح سنی و تحصیلی به نمایشگاه کتاب می‌آیند، فرهیخته هستند. این گردهمایی فرهیختگان را باید به فال نیک گرفته و قدر بدانیم.

لک علی‌آبادی افزود: به دلیل حضور ناشران و میهمانان خارجی در این رویداد فرهنگی، تبادل فرهنگی و ادبی خوبی شکل می‌گیرد و مردم ایران به یک همگرایی فکری و فرهنگی می‌رسند.

منتخب مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حضور ناشران محلی و استانی با افکار و عقاید مختلف از سراسر ایران موجب تقویت ریشه‌های عمیق فرهنگی و تبلور وحدت اقوام در کالبد نمایشگاه کتاب می‌شود، بیان کرد: مردم، فرهیخته و فرهنگ‌دوست هستند، اما در بسیاری از حوزه‌ها دچار خودتحقیری شده‌ایم و ظرفیت‌های مثبت مردم و کشور را به‌عنوان یک کشور و تمدن بزرگ نمی‌بینیم.

لک علی‌آبادی از نمایشگاه کتاب به‌عنوان یک رسانه عظیم یاد کرد و افزود: معرفی ظرفیت‌های فرهنگی ایران در نمایشگاه کتاب، تلاش امپراتوری‌های رسانه‌ای غرب را درباره تخریب ایران بی‌اثر می‌کند.

وی با اشاره به لزوم تبلیغ و معرفی نمایشگاه کتاب، گفت: رسانه‌ها و صدا و سیما تلاش خوبی برای پوشش نمایشگاه انجام می‌دهند. کارهای بسیار خوبی هم در فضای مجازی انجام می‌شود اما می‌توان کارهای گسترده‌تر و با محتوای غنی‌تری تولید و عرضه کرد. به‌واسطه همین تلاش‌ها، کتاب و کتاب‌خوانی به موضوع محوری صحبت‌های مردم و فضای رسانه‌ای تبدیل می‌شود.

لک علی‌آبادی با تاکید بر فضای گفتمان علمی در نمایشگاه کتاب گفت: در بسیاری از جشنواره‌های ورزشی و سیاسی و هنری، ورزشکاران یا سیاستمداران و هنرمندان الگو می‌شوند، اما نمایشگاه کتاب تنها جایی است که دانشمندان و فرهیختگان به‌عنوان الگو معرفی می‌شوند و از این نظر موقعیت و جایگاه نمایشگاه کتاب، فوق‌العاده است‌.

منتخب مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی درباره شعار نمایشگاه، گفت: «بخوانیم و بسازیم» بسیار هوشمندانه و خلاقانه انتخاب شده است و اصلاً راهی جز خواندن و علم برای ساختن وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه خواندن نخستین دستور خدا به پیامبر گرامی اسلام بود، افزود: این نشان از اهمیت این موضوع دارد. تا وقتی که مطالعه ما رشد و پیشرفت نداشته باشد در هیچ چیزی رشد نخواهیم داشت.

به گزارش ایبنا، سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها