جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۴
کارگاه دلنوشته ادبی «چراغ روشنایی» در کانون پرورش فکری برگزار شد

زنجان- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: کارگاه دلنوشته ادبی با عنوان «چراغ روشنایی» در کانون پرورش فکری برگزار شد.

حجت‌الاسلام علیرضا عیسی‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: از ابتدای سال و با آغاز فعالیت کانون‌های پرورش فکری برنامه‌های متعددی ویژه اعضا اجرایی شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۲۸ مرکز کانونی در استان افزود: تلاش می‌شود که همه کانون‌های سیار و ثابت از این برنامه‌ها بهره‌مند شوند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: با توجه به اینکه یکی از اولویت‌های کانون آموزش اعضا در حوزه داستان نویسی و نویسندگی است؛ در همین راستا کارگاه دلنوشته ادبی با عنوان چراغ روشنایی برای اعضا برگزار شد.

عیسی‌خانی ادامه داد: کارگاه‌های نویسندگی اولیه برای کودکان و نوجوانان ۴ تا ۱۸ سال و کارگاه‌های ادبی برای کودکان و نوجوانان ۷ تا ۱۸ سال برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کودکان در این مرحله عموماً به نوشتن خلاق می‌پردازند تا ضمن پرورش خلاقیت و تخیل‌شان با ادبیات هم آشنایی پیدا کند، گفت: در ادامه و با رشد سنی و فکری بچه‌ها آن‌ها می‌توانند وارد کارگاه‌های ادبی شعر و داستان شوند و تا حدودی قالب‌ها و تکنیک‌ها ادبی را در فرآیند خلق اثر و نقد آن بیاموزند.

وی افزود: از دیگر برنامه‌های کانون برای ارتقای مهارت اعضا؛ مهارت‌های کلامی، شعر و قصه، بازی و سرگرمی، گام به گام تا اندیشه، کاردستی، نقالی، شطرنج، زیست‌شناسی، قصه‌گویی و کاردستی (برای کودکان با نیازهای ویژه)، برنامه‌نویسی، آزمایش‌های علمی، قصه‌گویی، فن بیان و زبان بدن است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: خوشبختانه دوره‌های آموزشی کانون تاثیر بسزایی در ارتقای مهارت‌های اعضا داشته و برخی از مربیان کانون از اعضای سابق این مجموعه هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط