دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۹
دغدغه فرهنگی شهید آیت‌الله رئیسی برای کودکان و نوجوانان ایران

«تولید محتوای مناسب و به‌روز برای ارتقای فکری و فرهنگی کودکان و نوجوانان» از تأکیدات مهم شهید آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور ایران اسلامی به ناشران و فعالان حوزه کتاب بود که در بازدید از نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۲ مطرح کرده بود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا رئیس‌جمهور در بازدید از نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۲، از غرفه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مهرستان، مؤسسه فرهنگی هنری قدر ولایت، هوپا، نسیم قلم، نوبهار، مهد علم، موزون و مه‌دور در سالن ناشران کودک و نوجوان بازدید کرد.

بخشی از گفت‌وگوی شهید سیدابراهیم رئیسی با ناشران بخش کودک نمایشگاه در این بازدید به موضوع تألیف و ترجمه در حوزه کتاب کودک اختصاص داشت. رئیس‌جمهور در این بازدید بر «پرهیز از غلبه ترجمه بر تألیف در حوزه نشر» تأکید کرد و گفت: همان‌طور که نسبت به تغذیه و سلامت جسمی کودکان و نوجوانان حساس هستیم، باید نسبت به سلامت فکری و اندیشه آن‌ها نیز با حساسیت ویژه برنامه‌ریزی کنیم.

رئیس‌جمهور، ادبیات کودک و نوجوان را یکی از قالب‌های مهم انتقال مفاهیم عالی دانست و بیان کرد: کیفیت چاپ و نشر آثار هم به اندازه محتوا مهم است تا کتاب‌ها برای کودکان و نوجوانان جاذبه داشته باشد.

«تولید محتوای مناسب و به‌روز برای ارتقای فکری و فرهنگی کودکان و نوجوانان»، «بهره‌گیری از اندیشه و خلاقیت نوجوانان و جوانان در تألیف و نگارش کتاب»، «همکاری وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد و آموزش و پرورش با بخش خصوصی در انتشار کتاب‌های آموزنده برای کودک و نوجوان» و «توزیع مناسب و دسترسی آسان و ارزان مخاطبان و علاقه‌مندان به کتاب در اقصی نقاط کشور» از دیگر تأکیدات شهید آیت‌الله رئیسی در گفت‌وگو با ناشران و فعالان حوزه کتاب بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط