دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۲
پرواز رئیس‌جمهور و همسنگرانش از سد خدا آفرین تا خدا

هرمزگان - مسئولان‌ فرهنگی هرمزگان در پی شهادت رئیس جمهور و همراهانش، پیام تسلیت صادر کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، در پی سانحه هوایی و شهادت غمبار آیت الله سیّد ابراهیم رئیس‌الساداتی رئیس جمهور مردمی و سختکوش سرزمین مان و همراهانش، مسئولان فرهنگی هرمزگان پیام تسلیت صادر کردند.

کانون‌های خدمت رضوی استان هرمزگان

《اِنّالله واِنّا اِلَیهِ راجِعون》

قلب مردمان این مرز و بوم با شنیدن خبر شهادت رئیس جمهور مردمی، حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی و همراهانشان متاثر و داغدیده است.

برای چنین مردی بزرگ و متواضع که از هیچ تلاشی برای خدمتگزاری به مردم ایران اسلامی فروگذار نکرده بود شهادتی چنین مخلصانه انتظار می‌رفت.

خوشا به سعادت این مرد بزرگ که در حین خدمت به خلق خدا مشتاقانه به سوی رب شتافت. روح بزرگش قرین رحمت الهی و مسیر پر رهرو انشاءالله!

همچنین مراتب تاثر مان را در پی شهادت وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شهید حسین امیر عبداللهیان، آیت‌الله سید محمد علی آل هاشم نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه تبریز و استاندار محترم آذربایجان شرقی که همراه با رئیس جمهور فقید در حین ماموریت به لقالله پیوستند اعلام می‌داریم و به خاندان معزز این مسئولان خادم و ملت شریف ایران تسلیت می‌گوییم و از درگاه خداوند متعال آمرزش و همنشینی با اولیالله را برای آن خدمتگذاران شریف طلب می‌کنیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان

فرشاد محمدی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان با صدور پیامی شهادت رئیس جمهور محترم و هئیت همراه ایشان را تسلیت گفت.

شهادت، هنر مردان خداست

با اندوه فراوان، شهادت سید شهیدانِ اهل خدمت، شهید سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور محبوب و مغتنم و بزرگمرد جهاد، ایثار، انسانیت و اخلاص را که حین انجام وظیفه به فیض شهادت نائل آمد و موجی از غم و اندوه را در پی داشت، به جامعه کتابداران و ملت شریف ایران و خانواده معزز ایشان تسلیت عرض کرده و برای شهدای از جان گذشته علو درجات الهی را مسئلت می‌نمایم.

مدیر کل فرهنگ و اشاد اسلامی هرمزگان

مدیر کل فرهنگ و اشاد اسلامی هرمزگان در پی شهادت آیت الله رئیسی و همراهان ایشان پیام تسلیت صادر کرد.

اسمعیل جهانگیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان، در پیامی شهادت آیت الله رئیسی و همراهانش را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

بسمه تعالی

انالله و اناالیه راجعون

خبر شهادت خادم الرضا، خادم جمهور ایران، آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام آل هاشم امام جمعه تبریز، امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی و شماری از همراهان شان در سانحه سقوط بالگرد در استان آذربایجان شرقی، قلب‌های ملت ایران را در بهت و اندوه فرو برد. بدون شک این ضایعه فقدانی بزرگ و جبران‌ناپذیر، داغی است که به آسانی تسلی نمی‌یابد.

آیت‌الله رئیسی رحمه الله علیه با قلبی رئوف، نیتی صادقانه و خالصانه، اندیشه‌ای ژرف و اراده‌ای جدی همواره برای حل مشکلات مردم بویژه طبقه کم‌درآمد، تلاشی وافر و شبانه‌روزی داشتند و دغدغه‌مندانه مسائل را پیگیری و رصد می‌کردند. مداومت و استقامت این سید محرومان در پیگیری و تلاش برای حل مشکلات و شهادت در راه خدمت به مردم، مثال‌زدنی و الهام‌بخش همه مسئولان و متولیان کشور بوده است.

این ضایعه اسفبار مایه تالم جامعه فرهنگ، هنر و اهالی رسانه ایران اسلامی همچون دیگر اقشار جامعه است که به شخصیت وارسته و خدمات ماندگار و با ارزش ایشان به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آشنایی داشتند.

اینجانب شهادت عالم برجسته آیت الله رئیسی رحمه الله علیه در سالروز میلاد امام رضا (ع) همچنین مراتب تأثر خود را در پی شهادت زنده‌یاد حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، همچنین آیت‌الله سید محمد علی آل هاشم نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه تبریز و استاندار محترم آذربایجان شرقی که همراه با رئیس جمهور فقید در حین مأموریت به لقالله پیوستند و شهادت شماری از همراهان شان، را محضر ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه‌ای، خاندان مکرم و ملت شریف ایران تسلیت می‌گویم و رحمت و مغفرت الهی و علوّ درجات ایشان را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم و رضوان الهی برای شهدا، آرامش و شکیبایی برای بازماندگان و همبستگی و بهروزی برای مردم ایران آرزومندم.

بدون شک، وجود آرامش بخش و تدبیر حضرت آیت الله خامنه‌ای همچون لنگرگاهی ثبات آفرین و هوشمندی مردم باعث عبور از این روزها خواهد شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان

پروین پشت‌کوهی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان، شهادت رئیس جمهور مردمی، خادم الرضا حضرت آیت الله دکتر ابراهیم رئیسی و جمعی از مسئولین خدوم را به پیشگاه امام عصر (عج)، مقام معظم رهبری و مردم شهید پرور ایران اسلامی تسلیت عرض کرد.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان

محمد محسنی مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان در پیامی شهادت سید ابراهیم رئیسی، ریاست جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه را تسلیت گفت.

انا لله و انا الیه راجعون

️شهادت سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور محبوب ملت، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه و دیگر شهدا موجب تأثر خاطر ملت ایران شد.

️نام این بزرگ‌مرد و همراهان که در راه خدمت به مردم به شهادت رسیدند، در دفتر زرین انقلاب ماندگار خواهد شد.

️این ضایعه دردناک را به مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران، تسلیت عرض می‌نمایم.

اختتامیه اولین جشنواره ملی شعر معلم لغو شد

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُون

علی بهرامشاهی رئیس پردیس دانشگاه فرهنگیان هرمزگان این ضایعه دردناک را به مقام معظم رهبری، خانواده شهدا و مردم شریف ایران تسلیت گفت و اعلام کرد: به دلیل شهادت آیت الله رئیسی رئیس جمهور مردمی ایران و همسنگرانش اختتامیه اولین جشنواره ملی شعر معلم لغو و به زمان دیگری موکول شد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان هرمزگان

وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فی سَبیلِ اللهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

روح بلند خادم الرضا (ع) و خادم ملت ایران، رئیس جمهور مردمی، محبوب، مجاهد، انقلابی و خستگی‌ناپذیر، سیدالشهدای خدمت، آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، هشتمین رئیس جمهور ایران و همراهان انقلابی ایشان به ملکوت اعلی پیوست.

ملت شریف ایران و هم استانی های عزیز؛
روز میلاد‏امام رضا، خادم اهل بیت (ع) و ایران اسلامی، نه پشت میز و در مکان های دیگر، بلکه حین خدمت و ‏انجام وظیفه برای مردم دچار سانحه شد و به درجه حسرت انگیز شهادت رسید.

️شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان هرمزگان شهادت این رییس جمهور بی نظیر جمهوری اسلامی ایران، وزیر امور خارجه و همراهان را به امام زمان (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران تبریک و تسلیت عرض می‌نماید.

خادم امام رضا در روز ولادت امام رضا در آغوش امام رضا (ع) آرام گرفت.

امامزادگان و بقاع متبرکه هرمزگان سیاه پوش شد

در پی شهادت رییس‌جمهور، وزیر امور خارجه و هیئت همراه حرم مطهر امام زاده سید مظفر (ع) بندرعباس و سایر بقاع متبرکه استان سیاه پوش شد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه هرمزگان گفت: امشب به همین مناسبت در امامزادگان و بقاع شاخص مراسم عزاداری و سخنرانی است.

حجت الاسلام سید عباس مسعودی افزود: مراسم عزاداری امشب بعد از نماز مغرب و عشا در امامزاده سید مظفر (ع) برگزار می‌شود.
وی از عموم مردم دیندار شهرستان برای حضور در این مراسم دعوت کرد.

مراسم گرامی‌داشت شهادت مظلومانه رئیس جمهور

مراسم گرامیداشت شهادت مظلومانه رئیس جمهور محبوب و مردمی حضرت آیت الله رئیسی و هیئت همراه امشب در بندرعباس برگزار می‌شود.

این مراسم دوشنبه شب ۳۱ اردیبهشت بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع بندرعباس با حضور اقشار مختلف مردم هرمزگان برگزار می‌شود.

به گزارش ایبنا، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری کشورمان، آیت الله آل هاشم امام جمعه تبریز، استاندار تبریز و امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه و جمعی دیگر از همراهان رئیسی عصر روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت، پس از افتتاح سد قیز قلعه‌سی، بر روی رودخانه ارس و توسعه سد خداآفرین در مرز ایران و جمهوری آذربایجان، به منظور افتتاح ارتقای کیفیت پالایشگاه تبریز به این شهر عازم شد اما بالگرد وی در این مسیر در منطقه جنگلی دیزمار بین روستای اوزی و پیر داوود دچار سانحه شد و هر ۹ سرنشین آن به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها