سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
عزاداری مردمی مقابل منزل مادر شهید رئیسی در مشهد

خراسان‌رضوی- جمعی از مردم مشهدمقدس با حضور در مقابل منزل مادر شهید رئیسی رئیس جمهور فقید کشورمان ضمن عرض تسلیت به مادر بزرگوار ایشان، به عزاداری پرداختند.

سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) - لیلا نوعی: فراخوان برای ساعت ۸ شب بود اما مردم زودتر از این ساعت پرسان پرسان خود را محله ایثارگران مشهد رسانده بودند.

مقابل منزل کوچک و ساده مادر رئیس‌جمهور در ایثارگران ٢٠ غوغایی بود. تجمع رسمی و اداری نبود. مردم برای سرسلامتی و تسلیت به این مادر داغدیده آمده بودند.

دوشنبه شب به عنوان شبی بود که به صورت قطعی و رسمی خبر شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش اعلام شده بود؛ مردم غیور مشهد خودجوش برای عرض تسلیت به منزل مادر ایشان رفتند و لحظاتی را در فراق سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور مردمی و هیئت همراه مقابل منزل مادر این شهید عزاداری کردند.

فضای غم و اندوه محله را دربرگرفته است، همسایگان و اهالی محل هم این عزاداری را همراهی کردند.

سید ابراهیم رئیسی آذرماه سال ۱۳۳۹ خورشیدی یعنی ۶۴ سال قبل در محله نوغان مشهد به دنیا آمده بود. نوغان از محلات نزدیک حرم مطهر رضوی است و شاید دیگر آن به دلیل ساخت و سازهای اطراف حرم طی سال های گذشته وجود نداشته باشد اما مادر آن خانه همچنان چشم انتظار پسرش در محله ایثارگران بود.

سید ابراهیم تحصیلات ابتدایی را در مدرسه جوادیه گذراند و تحصیل در علوم حوزوی را در مدرسه نواب و سپس در مدرسه آیت الله موسوی‌نژاد شروع کرد. در سال ۱۳۵۴ جهت ادامه تحصیل به حوزة علمیة قم و مدرسه آیت الله بروجردی رفت و مدتی نیز در مدرسه‌ای که با مدیریت آیت الله پسندیده تحت نظر امام خمینی اداره می‌شد، تحصیل نمود و سپس وارد مناصب مختلف اجرایی و قضایی شد.

در بالای ورودی منزل مادر رئیسی این پرده بزرگی نصب بود که درشت نوشته بود: السلام علیک یا اباعبدالحسین (ع). گروهی قرآن می‌خواندند. عده‌ای نوحه و سینه‌زنی و بخشی هم تلفن‌همراه به دست به دنبال ثبت این لحظات بودند.

مادر سید ابراهیم رئیسی به میان مردم آمد و خطاب به ملت ایران گفت: ان‌شالله نسل اسلام به حق حضرت زهرا (س) حفظ شود. اشک و هق هق زنان محله در فضا پیچید اما او ادامه داد: باید همگی پشت یکدیگر باشیم.

جوانان گریه‌کنان ناله سرمی‌دادند، مادر شهید رئیسی تاکید کرد: جوانان مانع حرف‌های ضدونقیض و تفرقه افکن شوند.

جمعیت کم‌کم به درخواست خانواده و بزرگان جمع محله را ترک کردند اما برخی در گوشه و کناری، تکیه داده به دیواری و پنهان شده در پشت خودرویی همچنان به منزل ساده و کوچک مادر اولین شخص اجرایی کشور نگاه می‌کنند و اشک بر گونه‌یشان غلت می‌خورد.

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، آیت الله رئیسی برای افتتاح سد مرزی قیز قلعه‌سی به آذربایجان شرقی سفر کرد و بالگرد حامل وی در مسیر بازگشت در جنگل دیزمار در محدوده عمومی میان ورزقان و جلفا، دچار سانحه شد.

ورق زندگی او به همراه سید محمدعلی آل‌هاشم امام‌جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و چند تن دیگر از همراهان در حین انجام خدمت در این بالگرد و لابه‌لای صخره‌های آن کوه و دره و درختان سبز آن جنگل‌ها به اتمام رسید.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • سکینه خردنیا IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    سلام سید ابراهیم رئیسی سلام سی اولاد پیغمبر شهادتت مبارک وبه مادر والامقام تون وخانواده محترم تان تسلیت وبه مقام معظم رهبری تسلیت درحقیقت هم به خودم وهم به ملت شهید پرور ایران تسلیت باد روحتان با سرور سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام محشور باد 😭😭🖤🖤🖤
  • ایرانی IR ۰۲:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۲
    ورق زندگی او،...، به سرانجام رسید. و موجب آغاز واقعی زندگی ابدی ش شد
  • زهرا IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۴
    مگه میشه مادر رئیس جمهور یه همچین خونه ای داشته باشه!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها