سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۷
«شرح زندگانی امامزاده علی صالح(ع)» به چاپ سوم رسید

ایلام- مؤلف و پژوهشگر پیشکسوت ایلامی از چاپ سوم کتاب «شرح زندگانی امامزاده علی صالح(ع)» در سال جاری خبر داد.

حبیب‌الله محمودیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام گفت: یکی از شخصیت‌های معنوی و واجب التعظیم در استان ایلام، امامزاده علی‌صالح (ع) از نوادگان امام زین‌العابدین (ع) است که در گوشه و کنار استان، مردم مسلمان در ذکر احوال و کرامات ارزشمند او سخن‌ها بر زبان جاری می‌کنند.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر بنای جدیدی بر روی بقعه مطهر ایشان ایجاد شده و سالانه هزاران زائر مشتاق از اطراف کشور و نیز زائرانی از کشور عراق که عازم زیارت حرم مطهر امام هشتم (ع) در خراسان و دیگر اماکن اسلامی در کشورمان هستند، پذیرا است.

وی ادامه داد: بقعه متبرکه امامزاده علی صالح، از نوادگان امام زین العابدین (ع) در بخش صالح آباد واقع شده و زیارتگاه اهالی استان و ارادتمندان آن حضرت در سایر نقاط کشور است.

مولف کتاب اطلس زیارتگاه‌های استان ایلام ادامه داد: امامزاده علی صالح در عصر امامت امام رضا (ع) زندگی کرده و لقب او ابوالصالح و کنیه‌اش ابوالحسن است و امام رضا (ع) درباره ایشان فرموده: «علی بن عبیدالله و زن و فرزندان او از اهل بهشت می‌باشند.»

وی در پایان تاکید کرد: ضرورت دارد در زمینه شناخت و معرفی این شخصیت بزرگ اسلامی تلاش‌های علمی قابل قبولی صورت پذیرد.

به گزارش ایبنا؛ نشر زاگرو در ایلام، کتاب «شرح زندگانی امامزاده علی صالح (ع)» تالیف و پژوهش حبیب‌الله محمودیان را در نوبت چاپ سوم در ۴۰ صفحه، در تیراژ ۲۰۰۰ جلد با طرح جلدی از معصومه صفایی‌نیا چاپ و منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها