پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۱
اعزام ۱۰ نویسنده زنجانی برای جمع‌آوری روایت‌های مردمی به شهرهای تبریز، زنجان و ابهر

زنجان- رئیس حوزه هنری استان زنجان گفت: در ایام شهادت شهید جمهور ۱۰ نفر از بانوان نویسنده تاریخ شفاهی به شهر تبریز، زنجان و ابهر (همزمان با مراسم تشییع و تدفین سرگرد دوم فنی شهید بهروز قدیمی) با حضور در بین مردم اقدام به گردآوری و جمع‌آوری روایت‌های مردمی کردند.

امیر نعمتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: از ساعات اولیه اعلام خبر شهادت شهدای خدمت، حوزه هنری زنجان اقدامات لازم را برای فضاسازی محیطی و تمهید مقدمات لازم در راستای تولید محتوای مجازی را آغاز کرد.

وی با اشاره به اینکه در ایام سوگواری رئیس جمهور شهید و هیأت همراه سعی بر آن بود که تولیدات حال و هوای مردمی داشته باشد، اضافه کرد: بر همین اساس گردآوری خرده‌روایت‌های مردمی و ثبت و ضبط احساسات عموم مردم استان زنجان و شهر تبریز نسبت به رئیس جمهور شهید و همراهان شهیدشان یکی از اقدامات حوزه هنری زنجان بود که در ساعات اولیه وقوع سانحه هوایی صورت گرفت.

رئیس حوزه هنری استان زنجان ادامه داد: از همان ساعات اولیه انتشار خبر وقوع حادثه تیم اعزامی حوزه هنری استان زنجان متشکل از ۱۰ نفر از بانوان نویسنده تاریخ شفاهی به شهر تبریز، زنجان و ابهر (همزمان با مراسم تشییع و تدفین سرگرد دوم فنی شهید بهروز قدیمی) رفته و با حضور در بین مردم اقدام به گردآوری و جمع‌آوری روایت‌های مردمی کردند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش نویسندگان در روزهای یکم و سوم خرداد ماه ۱۴۰۳ در مجموع ۸۹ روایت مردمی گردآوری و در فضای مجازی نیز منتشر شد.

نعمتی به سایر تولیدات حوزه هنری در ایام سوگواری رئیس جمهور شهید و همراهانش اشاره کرد و ادامه داد: تولید مستند از روند جستجو و تلاش‌های اکیپ‌های اعزامی جمعیت هلال‌احمر از استان مورد دیگری از تولیدات حوزه هنری در این ایام بود.

رئیس حوزه هنری استان زنجان گفت: همچنین در پی اعزام تیم‌های هلال احمر به محل حادثه؛ واحد هنرهای تصویری به همراه یک گروه مستندساز از حوزه هنری زنجان به منطقه وقوع حادثه اعزام و با ضبط روایت و تصاویری از گروه‌های جمعیت هلال احمر استان داده‌های موردنیاز برای تولید مستند گردآوری کردند که این مستند در حال حاضر در مراحل تدوین است.

وی تصریح کرد: تولید پوستر و عکس توسط هنرمندان گرافیست و تولید اشعار توسط شاعران آئینی استان از دولتمردان شهید خدمت بخشی دیگر از اقدامات تولیدی حوزه هنری زنجان بود که در ایام سوگواری در فضای مجازی نیز منتشر شد.

رئیس حوزه هنری استان زنجان افزود: مشارکت با استانداری در برپایی نمایشگاه عکس از حضور ریاست جمهور در استان زنجان در سال ۱۴۰۲ و گردهمایی هنرمندان در واکنش به واقعه شهادت شهدای خدمت نیز از دیگر اقداماتی بود که در این حوزه انجام شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط