پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۶
دو ضد داستان «زنمرگی» و «آقا و خانم هـ» پیکره رمان را در هم ریخته است

آذربایجان‌غربی- نویسنده مهابادی گفت: در هم ریختن پیکره رمان و به سخره گرفتن قواعد طرح از ویژگی‌های کتاب «زنمرگی» و «آقا و خانم هـ» است.

هادی طیطه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، گفت: کتاب «زنمرگی» و «آقا و خانم ه» هر دو ضد رمان‌اند و تاکنون در نثر فارسی در این مورد تجربه‌ای نداشته‌ایم.

نویسنده مهابادی ادامه داد: در این کتاب دو ضد داستان «زنمرگی» و «آقا و خانم ه» آمده است که نه تنها در شکل مشابه‌اند بلکه محتوای آنان نیز برجسته کردن ارتباط آدمی عشق تعهد و اهمیت بافت به مثابه بخشی از وجود آدمی است.

وی افزود: در هم ریختن پیکره رمان، به سخره گرفتن قواعد طرح، برجسته کردن خصوصیات روانی، تکیه بر گفت‌وگوهای عمیق به جای دیالوگ‌های با بار عاطفی سطحی و راوی نامطمئن ویژگی های مشترک دو متن است.

طیطه در ادامه با اشاره به دیگر آثار خود بیان کرد: کتاب نخستم با عنوان «مهاباد به روایت پیامبران» و کتاب دومم با عنوان «زنده مرگی‌ها» مجموعه اشعار سپید اینجانب است.

دو ضد داستان «زنمرگی» و «آقا و خانم هـ» پیکره رمان را در هم ریخته است

به گزارش ایبنا؛ هادی طیطه، دانشجوی دکترای زبان و ادبیات فارسی دانشگاه ارومیه و متولد ۱۳۷۵ در مهاباد است و تاکنون ۱۲ مقاله علمی پژوهشی و همایشی به چاپ رسانده و در دوره کارشناسی دبیر انجمن علمی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه حکیم سبزواری، دبیر کانون ادبی دانشگاه و سردبیر نشریه پرنیان را در رزومه خود دارد و در جشنواره داستان نویسی مرکز حافظ‌شناسی جزء نفرات برگزیده بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها