پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۸
ولایتمداری و مرد میدان بودن از ویژگی‌های بارز شهید رئیسی بود

آذربایجان‌غربی- معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: ولایتمداری، تواضع و مرد میدان بودن از ویژگی‌های شاخص آیت الله سید ابراهیم رئیسی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، رضا ابراهیمی، صبح پنج‌شنبه، در محفل شعر «سلام بر ابراهیم» که در سالن اجتماعات حوزه هنری استان برگزار شد، با اشاره به عملکرد قابل توجه دولت در دوران ریاست جمهوری آیت الله سید ابراهیم رئیسی افزود: استفاده از ظرفیت‌های داخلی و تکیه بر مردم شعار اصلی شهید رئیسی بود که در این راستا با وجود مشکلات فراوان در بخش‌های مختلف کشور به صورت جهادی وارد عمل شد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن ضمن ایجاد تعامل نزدیک با سایر کشورها در ۳۲ ماه ریاست جمهوری ایشان وضعیت ایران از لحاظ سیاسی و اقتصادی، آن روزهای سخت را پشت سر گذاشت.

ابراهیمی انتخابات ریاست جمهوری در هشتم تیر ماه سال جاری را بسیار مهم ارزیابی کرد و با توجه به انتخاب فرد اصلح، خواستار حضور حداکثری مردم، به خصوص قشر هنرمند جامعه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۳ شد.

ولایتمداری و مرد میدان بودن از ویژگی‌های بارز شهید رئیسی بود

روحیه‌ای که شهید آیت الله رئیسی در مدیریت خود داشته باید روایت شود

هادی سیعدی‌فرد، رئیس حوزه هنری استان آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم گفت: شهادت «شهدای خدمت» ضایعه بزرگ و امتحان الهی است و قطعاً خداوند به خاطر این شهدا و تحمل این مصیبت پاداش بزرگی به ملت ایران خواهد داد.

وی افزود: حضور هنرمندان و خلق آثار هنری از جمله شعر اهمیت زیادی دارد و رسالت بزرگی که امروزه برعهده داریم اهمیت هنر و ساحت هنر در بحث روایت است.

سعیدی‌فرد ادامه داد: همچنین موضوعات مهمی داریم که قابل روایت است از جمله یکی از موضوعات مهم «حکمرانی اسلامی» است و دیگری روایت زحمات و مجاهدت‌های دولتمردان به خصوص شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی است و آیت الله رئیسی تراز مدیر در جمهوری اسلامی است و ایشان تراز مدیریت در جمهوری اسلامی را جابه‌جا کرده و اگر نگاه هنر به این سمت بیشتر برود بهتر خواهد بود.

وی گفت: روحیه‌ای که شهید آیت الله رئیسی در مدیریت خود داشته باید روایت شود و تاثیر و قدرت شهید رئیسی به مراتب بیشتر از خود زمان ریاست جمهوری این شهید بزرگوار است و اگر هنر بیشتر از این روی این موضوعات فعالیت کند به تبع روایت خدمت راه اندازی خواهد شد.

ولایتمداری و مرد میدان بودن از ویژگی‌های بارز شهید رئیسی بود

حضور میلیونی مردم در مراسم تشیع شهدای خدمت نشان از قدر شناسی ملت ایران است

نیره الهامی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی هم در این مراسم گفت: حضور پرشور مردم در مراسم تشییع پیکر مطهر رئیس جمهور شهید و همراهان او، بسیار قابل توجه و مثال زدنی بود و مردمی بودن آیت الله رئیسی موجب شد در بین مردم و اقشار مختلف، عزیز و گرامی شود و حضور میلیونی مردم در مراسم تشیع شهدای خدمت نشان از قدر شناسی ملت ایران از خدمتگزاران خود است.

وی افزود: سبک و سیره عملی رئیس جمهور شهید که به گوهر تقوا، اخلاص، ساده زیستی، عدالت طلبی، فساد ستیزی، توکل به خدا و ولایتمداری مزین است، زیست تراز سبک زندگی و مدیریت علوی را برای آحاد شیفتگان خدمت بی‌منت و صادقانه به ملت معنا بخشید.

الهامی عنوان کرد: با اخلاق بودن، خستگی ناپذیری، مردمی بودن، داشتن اخلاق حسنه اسلامی، ساده زیستی و انقلابی بودن از دیگر ویژگی‌های رییس جمهور شهید بود.

وی گفت: قطعاً برترین پاداش‌ها برای مردانی که اینگونه در راه آرمانهای امام و رهبری تلاش خستگی ناپذیر داشته‌اند شهادت است، شهادتی که با نام خادم الرضا علیه السلام و در روز ولادت حضرتش نصیب شود.

ولایتمداری و مرد میدان بودن از ویژگی‌های بارز شهید رئیسی بود

آیت الله رئیسی یک عالم روحانی بود که در راه مجاهدت علمی فرهنگی و سیاسی خدمت کرد

مصطفی قلیزاده علیار، دبیر محفل ادبی هاتف و مجری برنامه نیز در این مراسم گفت: آیت الله رئیسی، رئیس جمهور خدوم، مردمی، انقلابی، صدیق و سکاندار دولت ایران بود.

وی افزود: شهید آیت الله رئیسی یک عالم روحانی بود که در راه مجاهدت علمی فرهنگی و سیاسی خدمت کرد.

قلیزاده علیار ادامه داد: شهادت ایشان و همراهانشان در سانحه سقوط بالگرد هرچند ملت ایران و تمامی ملت‌های آزاده و مسلمان را داغدار کرد، اما حضور پرشور و ابراز همدردی مردم و دولت‌ها، عظمت ایران را به جهانیان نشان داد.

به گزارش ایبنا؛ شعر خوانی شاعران در وصف «شهدای خدمت» از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها