شنبه ۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۰
«تاریخ نگار زوال»؛ جدالی شوالیه‌وار در دفاع از آزادی

کتاب «تاریخ‌نگار زوال» در واقع سرگذشت افکار و نظریه‌های اوست و نه شرح وقایع روزمره زندگی‌اش. با کمک آنچه او در این خاطرات روایت کرده است، هم می‌توان زمینه و زمانه او را شناخت و هم می‌توان دیدی کلی و آگاهی‌بخش درباره اندیشه‌هایش به دست آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «تاریخ نگار زوال» تالیف لودویگ فون میزس با ترجمه مهدی تدینی از سوی نشر کتاب پارسه به بازار کتاب آمد.

لودویگ‌فون‌میزس در عصر آزادی‌ستیزی و آزادی‌گریزی شوالیه آزادی بود. در روزهایی که یکی با آرمان‌های کمونیستی سوسیالیستی، دیگری با شعارهای فاشیستی و برخی هم با سنت‌های محافظه‌کارانه به آزادی‌های فردی و هر نگرش لیبرالی می‌تاختند و هر یک به گونه‌ای دولت / حکومت را می‌ستودند، میزس از انگشت‌شمار متفکرانی بود که از آزادی شهروند در برابر انواع دولت‌پرستی دفاع کرد. او رویگردانی از ایده‌های لیبرالیسم را سرآغاز تباهی و خونریزی می‌دانست. به همین دلیل در واقع برای خوشبختی بشر مبارزه می‌کرد. میزس در این کتاب با لحنی جدی، البته سرخورده و گاه عصبی و توامان غمگین، تلاش‌های سیاسی و علمی خود را شرح می‌دهد. کتاب در واقع سرگذشت افکار و نظریه‌های اوست و نه شرح وقایع روزمره زندگی‌اش. با کمک آنچه او در این خاطرات روایت کرده است، هم می‌توان زمینه و زمانه او را شناخت و هم می‌توان دیدی کلی و آگاهی‌بخش درباره اندیشه‌هایش به دست آورد، در جدال شوالیه‌وار او در دفاع از آزادی.

لودویش هاینریش الدر فن میزس (۱۸۸۱–۱۹۷۳) (Ludwig Von Mises) فیلسوف، اقتصاددان مکتب اتریش و لیبرال کلاسیک بود. او از چهره‌های برجسته مکتب اتریشی تفکر اقتصادی شد و بیش از همه به خاطر کارهایش در زمینه کنش‌شناسی شناخته می‌شود. او در ۱۹۴۰ در هراس از اشغال سوییس به دست رایش آلمان به ایالات متحده مهاجرت کرد. او بر جنبش لیبرترین در ایالات متحده در میانه قرن بیستم تأثیر قابل توجهی گذاشت.

کتاب «تاریخ نگار زوال» تالیف لودویگ فون میزس در ۲۶۴ صفحه و بهای ۲۶۵ هزار تومان با ترجمه مهدی تدینی از سوی نشر کتاب پارسه به بازار کتاب آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها